خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| ویژگی‌های لپ تاپ مناسب دانش‌ آموزان و معرفی بهترین لپ تاپ دانش‌ آموزی

پیش از خرید لپ تاپ مناسب دانش آموزان باید نکات بسیاری را بدانید. در این مقاله به معرفی این نکات و چند مدل لپ تاپ دانش آموزی خوب می‌پردازیم.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)، در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بهترین مدل‌های لپ تاپ مناسب دانش آموزان بپردازیم. آشنایی با انواع لپ تاپ دانش آموزی از آنجایی اهمیت دارد که با وجود کاهش کرونا و بازگشت بسیاری از مدارس به روال عادی، اما کماکان بسیاری از مدارس به صورت آنلاین برگزار می شوند. همچنین دو سال فعالیت تحصیلی به صورت آنلاین، باعث شد تا افراد زیادی به سمت آموزش های از راه دور رو بیاورند و مهارت‌های مختلفی از این طریق بیاموزند. از همین رو داشتن یک لپ تاپ دانش آموزی یک ضرورت برای آن‌ها به شمار می‌رود.

از دیگر دلایلی که والدین را به تهیه لپ تاپ دانش آموزی وادار می‌کند، لزوم یادگیری علم کامپیوتر و آشنایی نسل جدید با فناوری‌های روز است. از طرف دیگر با توجه به افزایش مشغله والدین و زمان کمی که می‌توانند با فرزندان خود سپری کنند، سرگرم شدن با بازی های رایانه ای برای نوجوانان گزینه مناسبی است. با توجه به افزایش روز افزون قیمت دلار و بالا رفتن قیمت قطعات کامپیوتری؛ برای بسیاری از افراد که اطلاعی از تفاوت سیستم های سخت افزاری ندارند، خرید یک لپ تاپ مناسب که در رنج قیمتی خوبی نیز باشد بسیار سخت است. اگر قصد خرید لپ تاپ دانش آموزی دارید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

یک لپ تاپ دانش آموزی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اولین نکته ای که اینجا باید به آن اشاره کرد این است که، کیفیت و کارایی لپ تاپ دانش آموزی متناسب با سطح اطلاع دانش آموزان از دانش رایانه می تواند بسیار متفاوت باشد. زیرا برنامه ها، حجم کاری و… کاملا وابسته به نوع استفاده شماست. اگر هدف شما استفاده از برنامه های آموزشی و شرکت در کلاس های درسی است باید کامپیوتری کاملا متفاوت با کسی که قصد طراحی و ادیت دارد را تهیه نمایید.  از آنجایی که هدف ما در این مقاله معرفی بهترین لپ تاپ مناسب دانش آموزان است، گزینه های مهمی که باید پیش از خرید این نوع لپ تاپ بدانید را عنوان خواهیم کرد.

پردازنده مناسب

پردازنده یا CPU را به نوعی می توان مغز کامپیوتر دانست و اصلی ترین بخش یک سیستم است. از همین رو باید متناسب با نوع فعالیت خودتان یک لپ تاپ دانش آموزی با CPU مناسب تهیه نمایید. اگر هدف شما تنها جستجو در سایت های درسی و فعالیت های دانش آموزی است، پردازنده های ساده نیز جوابگوی نیاز شماست.

به عنوان مثال یک لپ تاپ دانش آموزی با پردازنده Corei3 برای فعالیت های تحصیلی مناسب است. اما اگر قصد دارید بعدا دامنه فعالیت های خود را افزایش دهید، بهتر است لپ تاپ Corei5  به بالا بخرید. پیشنهاد ما در این زمینه لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G2 است. این لپ تاپ که مجهز به پردازنده Corei5 است و یک رم ۴ گیگابایتی به همراه دارد، یکی از بهترین گزینه های برای خرید یک لپ تاپ دانش آموزی است.

گرافیک ضروری برای لپ تاپ دانش آموزی

دارا بودن گرافیک بالا یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث بالا رفتن قیمت لپ تاپ می شود. از همین رو اگر فعالیت های شما شامل فعالیت های گرافیکی مانند استفاده از نرم افزارهای فتوشاپ یا افتر افکت نمی شود بهتر است لپ تاپ با گرافیک بالا انتخاب نکنید. یک کارت گرافیک آنبرد ساده هم جوابگوی نیاز های شما در یک لپ تاپ دانش آموزی است. در زمینه لپ تاپ با گرافیک مناسب نیز پیشنهاد ما به شما لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3510 است. این لپ تاپ کارت گرافیک نسبتا خوبی دارد و برای استفاده های دانش آموزی بسیار مناسب است. همچنین قیمت مناسبش این لپ تاپ را به یکی از پرطرفدارترین لپ تاپ دانش آموزی تبدیل کرده است.

حافظه‌یRam  و حافظه‌ی SSD

بالا بودن حافظه‌ی رم و SSD لپ تاپ شما باعث افزایش سرعت و کارایی آن می شود. برای یک لپ تاپ دانش آموزی دارا بودن Ram حداقل ۴ گیگابایت ضروری است. در طرف دیگر نیز رم حداکثر ۸ گیگابایتی هم برای فعالیت های دانش آموزی کافی است. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که ترجیحا از لپ تاپی استفاده کنید که از SSD پشتیبانی کند. زیرا حافظه SSD سرعت خواندن و نوشتن را به میزان زیادی بالا می‌برد. همچنین وجود SSD در یک لپ تاپ دانش آموزی باعث کاهش مصرف برق آن دستگاه و افزایش طول عمر آن می‌شود.

نکات ضروری پیش از خرید لپ تاپ دانش آموزی

۱- حتما مطمئن شوید که دستگاه شما از ویندوز ۱۰ و ۱۱ پشتیبانی می کند. زیرا بسیاری از برنامه های جدید تنها در این دو ویندوز قابل اجرا است.

۲- سعی کنید لپ تاپ دانش آموزی را انتخاب کنید که توانایی باتری آن حداقل ۳ ساعت است.

۳- از آن جایی که برای استفاده های دانش آموزی و شرکت در کلاس ها ممکن است به میکروفون و یا دوربین احتیاج داشته باشید، لپ تاپ دانش آموزی شما باید از میکروفون و وبکم پشتیبانی کند. همچنین بلندگوی آن حداقل ۲ واتی باشد تا کیفیت صدای خوبی داشته باشید.

۴- سعی کنید لپ تاپی انتخاب کنید که وزن کمی داشته باشد.

۵- حداقل سایز مانیتور مناسب برای لپ تاپ دانش آموزی مانیتور ۱۵.۶ اینچی است.

لپ تاپ دانش آموزی
ویژگی‌های لپ تاپ دانش آموزی

معرفی چند مدل لپ تاپ دانش آموزی با کیفیت و قیمت مناسب

پیش تر در این مطلب دو مدل لپ تاپ دانش آموزی را معرفی کردیم. در ادامه نیز مدل های دیگری معرفی کرده و مشخصات آن ها را معرفی می‌کنیم. لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G2 که از آن نام بردیم یک لپ تاپ دانش آموزی معروف است. رم این لپ تاپ ۴ گیگابایتی و از نوع DDR4 است. همچنین قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت را دارد. نوع گرافیک این لپ تاپ دانش آموزی Intel HD Graphics 520 | 530 است. سایز مانیتور لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G2 نرمال و ۱۵.۶ اینچ است که برای استفاده های تحصیلی بسیار مناسب است. همچنین نوع پردازشگر تصویر آن بسیار قوی بوده و کیفیت تصویر بالایی دارد. این لپ تاپ از پورت USB-C پشتیبانی می کند و سرعت بالایی در انتقال مطالب دارد.

لپ-تاپ-دانش-آموزی
لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G2

دومین لپ تاپ دانش آموزی که معرفی می‌کنیم، لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3510 است. این لپ تاپ که از پردازنده قدرتمند Intel Core i7 نسل شش پشتیبانی می کند گزینه بسیار مناسبی برای فعالیت‌های تحصیلی است. همچنین کارت گرافیک پرقدرت AMD Radeon دارد. این کارت گرافیک برای کارهای سنگین پردازشی و گرافیکی مانند طراحی، تدوین، رندرینگ، مدلسازی های ۳بعدی و بازی های گرافیکی، یک انتخاب بسیار مناسب است. حافظه داخلی لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3510  ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت دارد و از نوع SSD است. همچنین حافظه داخلی آن قابلیت ارتقا تا ۲ ترابایت را دارد. با توجه به موارد گفته شده این لپ تاپ دانش آموزی یک گزینه مقرون به صرفه است. زیرا در آینده نیازی به تعویض آن ندارید و کافیست بخش های مختلف آن را ارتقا دهید.

لپ-تاپ-دانش-آموزی
لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3510

سومین و آخرین مدل لپ تاپ دانش آموزی که میخواهیم معرفی کنیم، لپ تاپ استوک سرفیس بوک Surface book 1 است. اگر به دنبال خرید لپ تاپی با ظاهر شیک و در عین حال سبک هستید این گزینه انتخاب مناسبی برای شماست. از لحاظ قیمت و کارایی این لپ تاپ دانش آموزی خیلی مناسب است. اما به علت آنکه صفحه نمایش آن ۱۳.۵ اینچی است ممکن است در خوانایی مطالب کمی مشکل داشته باشید. اما ویژگی منحصر به فرد دیگر آن نسبت به سایر موارد معرفی شده، صفحه نمایش تاچ آن است که بسیار خاص است. نوع گرافیک لپ تاپ استوک سرفیس بوک Surface book 1 از نوع ۱GB Nvidia 940M بوده و حافظه داخلی آن نیز ۲۵۶ گیگابایت و از نوع SSD است. پردازنده این لپ تاپ Corei5  است که برای فعالیت های تحصیلی بسیار مناسب است. همچنین مقدار رم آن ۸ گیگابایت و از نوع DDR4 است که باعث کارایی بهتر لپ تاپ شما می شود.

لپ تاپ دانش آموزی
لپ تاپ استوک سرفیس بوک Surface book 1

سخن پایانی

ضروری است تا پیش از خرید هر مدل لپ تاپ دانش آموزی حتما بررسی های لازم را به عمل آورید و لپ تاپی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. این مورد از آن جهت اهمیت دارد که در آینده از پرداخت هزینه های اضافی برای تعویض لپ تاپ جلوگیری می‌کند.

 

منبع pishtaz-system
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.