خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جریانات تروریستی با ایران سرشاخ شوند مدارا نمی‌بینند

به گزارش ادیان نیوز، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش وحدت و امنیت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه که با حضور علمای تشیع و تسنن منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در این تردیدی نیست که از نظر عقلی وحدت امر لازمی است؛ وحدت نداشتن دلیل عقلی می‌خواهد و الا اصل بر وحدت است و تفکر اسلامی بر هم زیستی مسالمت‌آمیز در حوزه اسلام و سایر ادیان تاکید دارد؛ دلیلی برای تفرقه یا تکفیر وجود ندارد.
لاریجانی گفت: قبله واحد، کتاب واحد، دین واحد و پیامبر واحد نشانه وحدت ماست و این محدود به شیعه و سنی نیست بلکه سایر فرق اسلامی را نیز در بر می‌گیرد.
وی افزود: سخنان امروز نمایندگان مردم منطقه در مجلس و مسئولان و مدیران آذربایجان غربی نشانه وجود وحدت کامل در این استان است و نشان داد که وحدت دغدغه مشترک شیعه و سنی و سیاسیون است و نگاه‌شان نزدیک است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل تفکر اسلامی بر وحدت بنا شده است، اضافه کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر از استانداری باتجربه، امام جمعه فاضل و دانشمند و نیز نمایندگان پرتحرک و پیگیر در مجلس برخوردار است که قدرت حل مسائل و مشکلات استان در دستان آن‌ها قرار دارد.
لاریجانی ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی و دینی یکی از دغدغه‌های مجلس بوده و هست و در این راستا برای حوزه‌های علمیه شعه و سنی، مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و مراکز فرهنگی سایر ادیان توجه‌های خود را گسترش دادیم.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه اقتصاد جهت تأمین امنیت پایدار افزود: اقتصاد پررونق و حفظ وحدت از عوامل تأمین امنیت است و اگر می‌خواهیم امنیت پایدار داشته باشیم باید اقتصاد پررونق داشته باشیم.
وی گفت: دشمنان مسلمین با یک بدفکری و یک ماموریت خاص در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند بنابراین اصل سنت فکری نشان می‌دهد ما وحدت را برای پایه حرکت خودمان باید در نظر بگیریم.
رئیس مجلس با بیان اینکه دشمنان اسلام در صدد ساقط کردن امنیت کشورهای اسلامی هستند، گفت: اگر در کشوری امنیت مشکل دار شود سرمایه‌ها از آنجا فرار می‌کنند و مردم آرامش فکری خودشان را از دست می‌دهند.
لاریجانی با اشاره به عدم وجود امنیت در کشورهای عراق و سوریه اذعان کرد: غربی‌ها در عراق و سوریه امنیت را از مردم این منطقه گرفتند و در افغانستان اقتصاد آن ملت را ساقط کردند؛ اگر امنیت در منطقه‌ای نباشد زندگی اجتماعی مردم مختل می‌شود.
وی با بیان اینکه ممکن است فکری ریشه دار نباشد اما دارای وجهه تخریبی باشد، گفت: کسانی که خود را فقط اهل حق می‌دانند در درونشان خودپسندی و ناحقی وجود دارد و این یک فکر تصنعی و دست ساز است چرا که ممکن است فکری ریشه دار نباشد اما دارای وجهه تخریبی باشد همچون داعش و گروه‌های تندرو که وجه تخریبی آن‌ها زیاد است اما ریشه دار نیستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در کاهش قیمت نفت، اذعان کرد: در مقطع حساس مذاکرات دسیسه‌هایی وجود داشت تا به ایران فشار آورده شود لذا قیمت نفت را کاهش دادند و به علاوه می‌خواستند جایگاه ایران را در منطقه پایین بیاورند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه نگاه مجلس و دولت با وجود همه مشکلات ایجاد شرایط رونق است، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما برای بودجه سال بعد رونق تولید است و در این مسیر اگر لازم باشد پروژه‌های عمرانی را واگذار کنیم دولت باید تبعیت کند.
وی با اشاره به چند برابر شدن کیفیت کار امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه نیروهای مسلح ما اعم از ارتش و بسیج از ورزیدگی بسیاری برخوردار بوده و جریانات تروریستی می‌دانند که اگر با ایران سرشاخ شوند ایران اهل مدارا نبوده و خیلی جدی برخورد می‌کند و در این زمینه اهل شوخی با آن‌ها نیست.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.