خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهترین فرهنگ، فرهنگ اهل بیت(ع) است.

به گزارش ادیان نیوز، مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: سینما از موثرترین ابزار انتقال فرهنگ است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در دیدار حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمای ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد افزود: فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و نگاه حوزویان به مسائل و نیازمندی های نظام و انقلاب بسیار عمیق شده است.
وی با بیان این که حوزه از نظام جدا نیست گفت: حوزه، خاستگاه نظام و همه مسئولان است و امروز باید با همکاری همه نهادها به خصوص حوزه، الگوی حکومتی به دنیا ارائه شود که از همه لحاظ متعالی، زیبنده و معرف اسلام و اهل بیت(ع) باشد.
عضو شورای عالی حوزه افزود: یکی از راه های ایجاد ارتباط، فرهنگ است و بهترین فرهنگ، فرهنگ اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: کلام وسیره معصومین، بهترین منشور اخلاقی برای آحاد جامعه است، وباید از کلام نورانی امامان(ع) پیام گرفت و به همه دنیا انتقال داد.
وی افزود: سینما می تواند یکی از مهمترین و مؤثرترین عناصر انتقال فرهنگ باشد، باید مسؤلان فرهنگی به نشر و چاپ هر نوع کتاب و اکران فیلم در سینما حساسیت نشان دهند و قبل از اکران فیلم و چاپ کتاب، با دقت بررسی شوند.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که باید از ظرفیت های موجود در حوزه به نحو درست بهره گرفت، اظهار داشت: مسؤلان باید با مشارکت حوزویان کارهای فرهنگی را پیش ببرند.
منبع:  واحد مرکزی خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.