خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حذف چهره های زن سیاستمدار در راهپیمایی پاریس + تصاویر و سند

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی رادیو زمانه با انتشار خبری در مورد صفوف سیاستمداران شرکت کننده در مراسم پس از ترور پاریس پرداخت.
این وب سایت به حذف تصاویر زن های شرکت کننده در این مراسم توسط «هامُدیا» روزنامه صهیونیستی اشاره داشته و آورده است: «اما مسائل جنجالی این روز با انتشار تصاویر صف اول راهپیمایی رهبران جهان در روزنامه فوق محافظه‌کار اسرائیل به نام «هامُدیا» با ۲۵ هزار شمارگان (تیراژ) تکمیل شد.»
در ادامه وب سایت افزود: « در نسخه عکسی که این روزنامه منتشر کرد چهره‌های زنان سیاستمداری که در راهپیمایی یکشنبه شرکت کرده بودند، به‌ویژه “آنگلا مرکل” که در طول راهپیمایی در کنار فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه و در وسط صف نخست حرکت می‌کرد، حذف و پاک شده‌اند. همچنین تصویر “آن ایدالگو”، شهردار پاریس حذف شده است.این عکس چنان بریده شده است که تصویر فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حذف شده و تنها یک دست او در تصویر پیداست.»
در پایان وب سایت رادیو زمانه نوشت:« محافظه‌کاران تندرو در اسرائیل به قوانین سخت‌گیرانه مذهبی پایبندند و از حضور در بسیاری از بخش‌های جامعه مدرن پرهیز می‌کنند. آن‌ها به‌ویژه خواهان تفکیک جنسیتی در اتوبوس‌ها، بیمارستان‌ها و حتی گورستان‌ها هستند و با انتشار تصاویر زنان مخالفند.
سانسور تصاویر در صفحات روزنامه‌ها از جمله موارد متداول در محافل محافظه‌کاران تندرو در اسرائیل است.
مورد مشابه در این زمینه انتشار تصاویر باراک اوباما و مقام‌های ارشد آمریکا در کاخ سفید و در عصر روز یکم ماه مه ۲۰۱۱ به‌هنگام تماشای تصاویر زنده عملیاتی که منجر به کشته شدن اسامه بن‌لادن رهبر القاعده شد، است. یک هفته‌نامه محافظه‌کار یهودی که در آمریکا منتشر می‌شود تصویر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده را حذف کرد و به دلیل این تغییر مورد سرزنش کاخ سفید قرار گرفت.»
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.