خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فلج شدن دختربچه میانماری براثر شکنجه پلیس

به گزارش ادیان نیوز، یک پلیس بودایی میانمار، دختر بچه ۸ ساله مسلمان را بدون اتهام شکنجه کرد و این امر باعث فلج شدن این کودک بی‌گناه شد.
خبرگزاری “اراکان” میانمار در این‌باره گزارش داد؛ دختربچه مسلمان مقیم شهر منگدو ایالت اراکان، به طرز وحشیانه‌ای توسط یک پلیس بودایی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
این کودک به دلیل شکنجه شدید جسمی، قادر به راه رفتن و حتی غذا خوردن به شکل طبیعی نیست.
گزارشگر این خبرگزاری درباره این جنایت گفت: این دختر بچه مسلمان برای چراندن گله به کوه‌های نزدیک روستایشان رفته بود که پلیس او را بازداشت می‌کند.
به گفته این گزارشگر، بیمارستان‌های دولتی میانمار نیز از پذیرفتن روهینگیایی‌ها و معالجه آنان خودداری می‌کنند که این مسئله وضعیت را برای مسلمانان بحرانی‌تر کرده است.
گفتنی است دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را میانماری نمی‌داند و آنان را مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند. این امر موجب فرار هزاران مسلمان به کشورهای همسایه از جمله تایلند، مالزی و هند شده است.
با گذشت بیش از ۲ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.