خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فتاوای اهانت آمیز وهابیت نسبت به پیامبر خدا (۲)

۶. فتوای شاگرد ابن تیمیه در تخریب مساجد بر فراز قبور!
اِصرار و پافشاری در تخریب آثار و نشانه های حرم نبوی تا جایی پیش رفت که در ابتدای امر، ابن قیم جوزیه، شاگرد ابن تیمیه و مروّج افکار وی، مسجد نبوی را به مسجد ضِرار تشبیه نمود و خواستار تخریب آن و دیگر مساجدی که در آن انبیاء و اولیای الاهی مدفون هستند، گردید:
وی در کتاب خود می نویسد:
تخریب مسجد ضِرار از سوی پیامبر دلیلی است بر این مطلب که مساجدی که در آن، قبر وجود دارد فاسدتر از مسجد ضِرار هستند.
حکم اسلام درباره چنین مساجدی آن است که باید تمام آنها با خاک یکسان گردیده و این کار از خراب کردن مسجد ضرار ضروری تر به نظر می رسد. (۱)
۷. فتوای بن باز در تخریب مساجد بر فراز قبور!
در دوران اخیر، بن باز، مفتی اعظم اسبق عربستان سعودی (متوفّای ۱۴۲۰ ه.ق) فتوا به وجوب تخریب قبر مطهّر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم صادر و به جهت ترس از افکار عمومی جهان اسلام، آن را در پوشش لزوم تخریب تمام بقاع و بناهای موجود بر فراز قبور، مخفی نمود. (۲) او کسی است که از وی نقل شده که همواره می گفت:
خدا را شاکرم که ۳۰ سال امام جماعت مسجد النبی را به عهده داشتم، امّا هر بار که از کنار قبر پیامبر عبور کردم به وی سلام ندادم؛ چرا که معتقدم او مُرده و از بین رفته است. (۳)
۸. فتوای «البانی» بر دیوارکشی مقابل قبر پیامبر!
از همه تأسف بارتر سخن محمد ناصرالدین البانی است که وی حتّی دیده شدن قبر مطهّر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را نیز برنتافته و آرزوی تخریب آن را از سال ها قبل داشته و چون این عمل تاکنون محقق نگردیده از دولت عربستان سعودی مصرّانه می خواهد تا با کشیدن دیواری بلند، مانع دیده شدن قبر آن حضرت گردد.
البانی کسی است که نزد وهّابیت امروز به بخاری دوران شهرت یافته و تصحیحات وی درباره روایات اهل سنّت را مقدّم بر دیگر علمای بزرگ رجال خود می دانند.
وی در کتاب خود تحذیر الساجد مِن اتخاذ القبور مساجد (۴) چنین آورده است:
از موارد اسفباری که شاهد آن هستیم گنبد خضراء و بلند مسجد النبی است که بر فراز قبر پیامبر وجود دارد که از قرن ها قبل ساخته شده، در حالی که سال ها قبل می بایست تخریب گردد… واجب است مسجد نبوی به همان شکل سابق خود برگردد و بین مسجد و قبر پیامبر از طرف شمال تا جنوب دیواری کشیده و به طوری فاصله ایجاد شود که در مسجد نبوی هیچ چیز خلافی که مؤسس مسجد از آن راضی نیست، دیده نشود. اعتقاد دارم اگر دولت سعودی خود را پشتیبان توحید واقعی می داند باید انجام این کار را بر خود واجب بداند و چه کسی برای انجام این کار از آنها شایسته تر؟ (۵)
۹. نظر محمد بن عبدالوهاب و پیروانش در ارزش پیامبر پس از وفات!
سید امین در کتاب کشف الارتیاب گفته است:
در کتاب خلاصه الکلام آمده است: محمد بن عبدالوهاب همواره درباره رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌گفت: پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم سخنی را نمی‌شنود و به همین جهت همواره یکی از پیروان او می گفت: عصای من، بیش از محمّد به کار می آید؛ چرا که عصای من برای کشتن ماری به کار می آید امّا محمّد مرده، از بین رفته و چیزی نمی شنود که بخواهد نفعی به دیگران برساند. (۶)
واقعاً که این سخن عرش را به لرزه در آورده، آسمان ها و زمین را شکافته و کوه ها را از جا کنده و به آسمان پراکنده می سازد. اگر – نعوذ بالله – عصای کسی با ارزش تر از پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم باشد پس چرا محبّت، ایمان و اطاعت از او واجب باشد؟! چرا در نمازهای پنج گانه بر او صلوات و درود بفرستیم؟ چرا نام او را بر فراز مأذنه ها و منبرها در کنار نام خداوند سبحان بر زبان ها جاری سازیم؟! چرا به سخنان او در هر زمینه و موضوعی به عنوان شاهد سخن و استدلال به کار بریم؟
۱۰. نظر ابن تیمیه و پیروانش در شرک بودن زیارت پیامبر!
از دیدگاه ابن تیمیه و پیروانش زیارت قبر نبی مکرّم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نوعی شرک و گمراهی از سوی شیطان به شمار می رود، حتی اگر زیارت به قصد جلب رضای خداوند سبحان و درک ثواب از سوی او صورت گرفته باشد.
ابن تیمیه در یکی از نوشته های خود آورده است:
شیطان در مسیر انسان قرار گرفته و اعمال زشتش را نیکو جلوه داده تا وی به زیارت قبر پیامبر رود و چنین کسی با این کار خود شرک ورزیده؛ چرا که رضایت غیر خداوند را جلب کرده است. (۷)
همو در جای دیگر این کار را همچون پرستش بُتِ لات و عزّی دانسته است:
سرچشمه پرستش بت لات، تعظیم و بزرگداشت شخصی صالح است. (۸)
یعنی بزرگداشت و احترام قبر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم همچون احترام و بزرگداشت بت های لات و عزّی است.
مصیبت از این بالاتر آن که وی در ادامه می گوید:
حتی اگر کسی قصد زیارت قبر رسول خدا را داشته باشد این کار وی، عین دشمنی با خدا، رسول خدا و دین اوست و به عنوان بدعتی در دین به شمار می رود که هرگز از سوی خدا اجازه داده نشده است. (۹)
۱۱. عقیده وهابیت در سوگند یاد کردن به پیامبر!
از جمله عقاید وهابیت درباره نبی مکرم اسلام این است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را نمی توان مورد سوگند و ندا قرار داد و با لقب و صفت «سیدنا» صدا نمود. یعنی نمی‌توان گفت: «بحقّ محمّد»؛ «یا محمّد»؛ «سیّدنا محمّد» بلکه سوگند به وی و دیگر مخلوقات، شرک اکبر به شمار رفته و موجب جاودانگی در آتش دوزخ می باشد. (۱۰)
نوه محمد بن عبدالوهاب در کتاب فتح المجید فی شرح کتاب التوحید می گوید:
ابن مسعود گفته است: «اگر شخصی سوگند دروغ به خداوند یاد کند، بهتر از آن است که سوگند راست به غیر خدا یاد کند.» (۱۱)
۱۲. وهّابیت و تبدیل خانه همسر پیامبر به دستشویی و توالت!
رفاعی یکی از علمای بزرگ اهل سنّت کویت خطاب به علمای وهابی عربستان سعودی می‌نویسد:
شما به تخریب خانه ام المؤمنین خدیجه کبری اوّلین حبیبه پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم رضایت دادید و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادید با این که آن مکان، محل نزول وحی قرآن بود و در برابر این جنایت، سکوت اختیار کرده و رضایت دادید که آن مکان مقدس به دستشویی و توالت مبدّل شود. چرا از خدا نمی ترسید و از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم حیا نمی‌کنید؟ (۱۲)
۱۳. وهّابیت و تبدیل زادگاه پیامبر به محل خرید و فروش حیوانات!
رفاعی در ادامه می نویسد:
زادگاه رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را ویران و به محل خرید و فروش حیوانات تبدیل کردید که با تلاش افراد صالح و خیّر، از چنگال وهّابی ها در آمد و به کتابخانه مکّه مکرّمه مبدل گردید…. (۱۳)
۱۴. وهابیت و تخریب کتابخانه بزرگ مکه مکرمه!
یکی از جنایات دردناکی که توسط وهابیت صورت گرفت و لکّه ننگ آن تا ابد در پرونده سیاه آنان باقی ماند، آتش زدن کتابخانه بزرگ المکتبه العربیّه بود که متجاوز از ۶۰ هزار عنوان کتاب گران قدر و کم نظیر و بیش از ۴۰ هزار نسخه خطّی بی نظیر که در میان آنها برخی از آثار خطّی دوران جاهلیّت، یهودیّت، کفّار قریش و همچنین آثار خطّی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ابوبکر، عمر، خالد بن ولید، طارق بن زیاد و برخی دیگر از صحابه پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و قرآن کریم به خط عبد الله بن مسعود وجود داشت.
همچنین در این کتابخانه انواع اسلحه های متعلّق به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و نیز بت هایی همچون «لات»، «عُزّی»، «مَناه» و «هُبَل» که هنگام ظهور اسلام مورد پرستش بوده است به بهانه وجود کفریّات، به آتش کشیده و از بین برده شد. (۱۴)
قسمت قبلی این مقاله
پی‌نوشت‌ها:
۱. وأبلغ من ذلک أن رسول الله هدم مسجد الضرار، ففی هذا دلیل علی هدم ما هو أعظم فساداً منه کالمساجد المبنیه علی القبور، فإن حکم الإسلام فیها أن تهدم کلها حتی تسوی بالأرض، و هی أولی بالهدم من مسجد الضرارً! و کذلک القباب التی علی القبور یحب هدمها کلها! / إغاثه اللهفان، ج ۱، ص ۲۱۰، ابن قیّم جوزیه.
http://www.aqaed.info/book/60/1000eshkal-04.html.
جهت پاسخ به این سخن و دیگر سخنانی که در مورد تخریب بنا بر فراز قبور می آید، ر. ک: شاخ شیطان، فصل چهارم، مروری بر عقاید و مبانی فکری وهّابیت، ص ۱۴۱.
۲. ما حکم البناء علی القبر؟ و ما الحکم لو کان البناء مسجداً؟ الجواب: أما البناء علی القبور فهم محرم، سواء کان مسجداً أو قبه أو أی بناء، فإنه لا یجوز ذلک… و الخلاصه أنه لا یجوز البناء علی القبور، لا مسجد و لا غیر مسجد و لا قبه، و أن هذا من المحرمات العظیمه، و من وسائل الشرک فلایجوز فعل ذلک، و إذا وقع فالواجب علی ولاه الأمور إزالته و هدمه، و ألا یبقی علی القبور مساجد، و لا قباب.
سؤال: فتوای شما در رابطه با ساخت بنا بر فراز قبرها حتّی اگر این ساختمان مسجد باشد، چیست؟
پاسخ: ساخت بنا بر فراز قبرها حرام است؛ چه این بنا مسجد باشد، چه بقعه و یا هر بنای دیگر… و خلاصه آن که این کار از بزرگ ترین محرّمات و از جمله وسایل شرک الاهی که انجام آن جایز نمی باشد و اگر چنین اقدامی در هر جا اتفاق افتاده بر حاکمان و رؤسای کشورهای اسلامی واجب است که این مساجد و ساختمان ها را با خاک یکسان سازند تا هیچ اثری از این مساجد باقی نماند.
۳. ابن باز الذی نقلوا عنه أنه افتخر بأنه صلی إماماً فی المسجد النبوی ثلاثین سنه، و کان یمر من عند قبر النبی و لم یسلم علیه و لا حتی مره واحده، لأن النبی رجل جاء و مضی!
شاید به همین خاطر است که خداوند او را در سنین نوجوانی مبتلا به بیماری چشم و اندکی بعد نابینا گردانید تا حتّی از دیدن ظاهر قبر مطهّر نبی مکرّم اسلام محروم و مصداقی برای این آیه شریفه گردد :
( وَ مَن کَانَ فِی هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِی الآخِرَهِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِیلاً؛ امّا کسی که در این جهان ( از دیدن چهره حق ) نابینا بوده است، در آخرت نیز نابینا و گمراه تر است! ) ( سوره إسراء، آیه ۷۲ )
۴. لزوم خودداری از عبادت در مساجدی که در آنها قبر وجود دارد.
۵. و مما یؤسف له أن هذا البناء قد بنی علیه منذ قرون إن لم یکن قد أزیل تلک القبه الخضراء العالیه… فالواجب الرجوع بالمسجد النبوی إلی عهده السابق و ذلک بالفصل بینه و بین القبر النبوی بحائط یمتد من الشمال إلی الجنوب بحیث أن الداخل إلی المسجد لا یری فیه أی محالفه لا ترضی مؤسسه صلی الله علیه و سلم اعتقد أن هذا من الواجب علی الدوله السعودیه إذا کانت ترید أن تکون حامیه التوحید حقا… أرجو أن یحقق الله ذلک علی یدها و من أولی بذلک منها؟
تحذیر الساجد من التخاذ القبور مساجد، ج ۱، ص ۶۸، محمد ناصر الدین الألبانی ( متوفای ۱۴۲۰ هـ )، ناشر: المکتب الإسلامی – بیروت: الطبعه: الرابعه.
۶. « جَاءَ فِی خُلاصَهِ الکَلاَمِ صَفَحَهِ ۲۳۰: کَانَ مُحَمَّدُ بنُ عَبدالوَهَّابِ یَقُولُ عَن النَّبیِّ صَلِّی الله عَلَیه وَ آلِه وَسَلَمَ: إنَّهُ طُارِشٌ، وَإنَّ بَعضَ أتبّاعِ هَذَا الشَّیخَ کَانَ یَقُولُ: عَصایَ هَذه خَیرٌ مِن مُحَمَّدٍ، لِأنَّهُ یُنتَفَعُ بِهَا فِی قَتلِ الحَیَّهِ، وَ مُحَمَّدٌ قَد مَات، وَلَم یَبقِ فیهِ نَفعٌ، وَ إنَّمَا هُوَ طَارِشٌ وَ مَضی »
هذه هی الوهابیه، علامه محمد جواد مغنیه، ص ۷۷، به نقل از: کشف الارتیاب، ص ۱۲۷، چاپ دوّم.
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html#ind6
۷. قد زین الشیطان لکثیر من الناس سوء عملهم، واستزلهم عن اخلاص الدین لربهم الی أنواع من الشرک، فیقصدون بالسفر و الزیاره رضی غیر رضی الله، و الرغبه الی غیره، و یشدون الرحال الی قبر نبی…
هذه هی الوهابیه، علّامه محمد جواد مغنیه، ص ۶۳، به نقل از: اقتضاء الصراط المستقیم مخالفه اهل الجحیم، ص ۴۵۷.
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html
۸. « ان اللات، و هی صنم، کان هیب عبادتها تعظیم قبر رجل صالح » أی إن تعظیم قبر الرسول یستتبع جعله صنماً، تماماً کاللات و العزی.
هذه هی الوهابیه، علّامه محمد جواد مغنیه، ص ۶۴، به نقل از: اقتضاء الصراط المستقیم مخالفه اهل الجحیم، ص ۳۳۳.
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html
۹. هذه هی الوهابیه، علّامه محمد جواد مغنیه، ص ۶۴، به نقل از: اقتضاء الصراط المستقیم مخالفه اهل الجحیم، ص ۳۳۴.
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html
۱۰. ان لا یحلف بالنبی، و لا ینادیه، و لا ینعته بسیدنا، کأن یقول: بحق محمد، و یا محمد، و سیدنا محمد، بل الحلف بالنبی و غیره من المخلوقات هو الشرک الاکبر الموجب للخلود بالنار.
هذه هی الوهابیه، علّامه محمد جواد مغنیه، ص ۶۵،
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html
۱۱. قَالَ ابنُ مَسعُود: « لَإن أَحلِفُ بِاللهِ کَاذِباً أَحَبُّ إِلَیَّ مِن أَن أَحلِفَ بِغَیرِه صَادِقَاً »
هذه هی الوهابیه، علّامه محمد جواد مغنیه، ص ۷۵، به نقل از: فتح المجید فی شرح کتاب التوحید، ص ۴۱۴، سال چاپ ۱۹۵۷م.
http://www.aqaed.info/book/505/vahhabia-02.html
۱۲. رَضیتُم وَلَم تُعَارضُوا هَدمَ بَیت السَّیدَه خَدیجَه الکُبری أمِّ المُؤمِنینَ وَ الحَبیبَه الاُولَی لِرَسُولِ رَبِّ العَالَمینَ صَلِّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهَ، ألمَکَانُ الَّذی هُوَ مَهبطُ الوَحیِ الأَوَّلِ عَلَیهِ مِن رَبِّ العِزَّهِ وَالجِلالٍ، وَسَکَتُّم عَلَی هَذا الهَدمِ رَاضِینَ أن یَکُونَ المَکَانُ بَعدَ هَدمِهَ دَوراتِ میَاه وَ بُیُوتَ خلاَءِ وَ میضَاتٍ، فَأَینَ الخَوفُ مِنَ اللهِ؟ وَأینَ الحَیَاءُ مِن رَسُولِهِ الکَریمِ عَلَیهً الصَّلاهُ وَالسَّلامُ
ألنصیحه لإخواتنا علماء نجد، یوسف بن سیّد هاشم رفاعی، ص ۵۹، با مقدمه دکتر محمّد سعید رمضان البوطی.
۱۳. حَاوَلتُم وَلاَزلتُم تُحَاوِلُونَ وَجَعَلتُم دَأبَکُم هَدمَ البُقعَه البَاقِیَهِ مِن آثَارِ رَسُول اللهِ صَلَّیَ اللهُ تَعَالَی عَلَیه وَ آلِهِ وَ سَلَّمُ ألاَ وَهِیَ ( ألبقعهُ الشَّریفَهٌ الَّتی وُلَدَ فِیهَا)، الَّتی هُدمَتُ، ثُمَّ جُعِلَت سُوقَاً لِلَبَهَاثِمِ، ثُمَّ حَوَّلَهَا بّالحیلَهِ الصّالِحونَ إلّی مَکتَبَهٍ هِیَ مَکتَبَهُ مَکَّهِ المُکَرَّمَهِ النصیحه لإخواننا علماء نجد، یوسف بن سید هاشم رفاعی، ص ۶۰.
۱۴. ر. ک: کتاب تاریخ آل سعود، ج ۱، ص ۱۵۸ – کشف الارتیاب، ص ۵۵، ۱۸۷، ۳۲۴ – أعیان الشیعه، ج ۲، ص ۷ – الصحیح من سیره النبیّ الأعظم، ج ۱، ص ۸۱ – آل سعود من أین إلی أین، ص ۴۷.
منبع مقاله به نقل از سایت راسخون: عصیری، سید مجتبی؛ (۱۳۸۹)، پیامبر وهابیت، قم: انتشارات رشید، چاپ اول.
تنظیم و ویرایش: سایت حرف آخر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.