خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری جشن اوستا و قرآن برای دانش‌آموزان مسلمان و زرتشتی دبستان گیو

برگزاری ویژه برنامه‌های جشن اوستا و قرآن در میان دانش‌آموزان مسلمان و زرتشتی از اقدامات موفق تقریبی در دبستان گیو محسوب می‌شود‌.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از جشن‌هایی که برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، بر پایه‌ی بخش‌نامه‌ی اداره‌ی آموزش‌وپرورش جشن اوستا و قرآن است که به مناسبت آغاز یادگیریِ قرآن و اوستا در میان دانش‌آموزان پایه‌ی اول برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی افزون‌بر خواندن ریاضی و فارسی و علوم با آموزه‌های دینی نیز آشنا می‌شوند. برای ارج نهادن به یادگیری آموزه‌های دینی، جشن اوستا و قرآن سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱خورشیدی با باشندگی دانش‌آموزان مسلمان و زرتشتی پایه‌ی اول، لیلا امجدی، مدیر دبستان گیو، روشن گشتاسبی آموزگار دینی زرتشتیان و زهرا طاهری، آموزگار پایه‌‌ی اول و شماری از خانواده‌ها برگزار شد.

دانش‌آموزان پایه‌ی اول آغاز یادگیری آموزه‌های کتاب‌های آسمانی اوستا و قرآن را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جشن گرفتند.

دبستان گیو از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت با پیشینه‌ی بیش از ۷۰ سال درخشش آموزشی یکی از آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران است. دبستان گیو یکی از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت است که در این دبستان دهه‌های اول ساخت مدارس نوین به کوشش ارباب رستم گیو ساخته شده و همچنان در میزبانی از دانش‌آموزان پویا است.

منبع امرداد
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.