خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجری فاسد رادیو فردا را بشناسید!

ادیان نیوز: نام کامل شناسنامه‌ای او «فرشید منافی پیرعبدالملکی» است. فرشید منافی متولد ۲۲ مرداد سال ۱۳۵۸ در تهران با شماره شناسنامه ۵۴۵۸ است.

پدر او علی‌اصغر منافی از گویندگان سابق رادیو ایران اهل اردبیل و مادر فرشید اهل رشت است. پدر و مادر وی از یکدیگر طلاق گرفته‌اند. فرشید دوره دبیرستان را در مدرسه جاویدان تهران از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ گذراند و دیپلم ریاضی‌فیزیک خود را گرفت.

فرشید تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی عمران (گرایش نقشه‌برداری) در دانشگاه آزاد تهران، از سال ۱۳۷۶ در سن ۱۸ سالگی شروع کرد، اما به دلیل مشغله زیاد در رادیو و سرگرم شدن در کارهای تبلیغاتی و تجاری، آن را ناتمام گذاشت. یعنی ۴ سال در دانشگاه درس خواند و در پایان با مدرک دیپلم کشور را ترک کرد!

وی همچنین در سال‌های ۸۲ و ۸۳ در دانشگاه صدا و سیما در دوره‌ فیلم‌سازی شرکت کرد. فرشید پیش از پیوستن به صدا و سیما در عرصه تئاتر و نمایش مشغول به کار بود و در نمایش‌هایی مانند حسن کچل، رستم از شاهنامه رفت (با این نمایش در جشنواره تئاتر فجر سال ۱۳۷۷ شرکت کرد)، پرنده آبی، ریچارد دوم و … روی صحنه رفت.

فرشید منافی از سال ۱۳۷۶ وارد رادیو شد و با بازیگری در نمایش‌های رادیویی کار خود را شروع کرد و سپس از تابستان ۱۳۷۷ به صور حرفه‌ای گویندگی و برنامه‌سازی رادیویی را در رادیو جوان آغاز کرد. وی بیشتر در رادیو جوان (۷۶ تا اواسط ۸۶) فعالیت می‌کرد و علاوه بر آن در رادیو پیام (۷۸ تا ۸۵)، رادیو سراسری (۷۶ تا ۸۴)٬ رادیو فرهنگ (۷۶ تا ۸۴) و رادیو ورزش (۷۸ تا ۸۰) برنامه اجرا می‌کرد.

مشهورترین برنامه فرشید منافی در زمان حضور وی در رادیو جوان برنامه «روی خط جوانی» بود. وی پس از طی یک سال دوره آموزش گویندگی فیلم در واحد دوبلاژ صدا و سیما رسما عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم ایران شد و از همان سال کار خود را به طور حرفه‌ای آغاز کرد.

فرشید در سریال‌های معروفی مانند جواهری در قصر ، مدار صفر درجه ، آتشنشانان و … و چندین فیلم سینمایی مانند نقاب زورو و … در بین سال‌های (۸۱ تا ۸۵) به صداپیشگی پرداخت.

فرشد منافی، در روزهای آخر حضور در ایران

فرشید منافی پس از تعطیل شدن برنامه «کاملا جوانانه» برای چند ماه در برنامه «جوانی آزاد» گویندگی کرد. همانطور که گفته شد، پدر او هم از رادیویی‌های سابقه‌دار بود. بعد از این که پدر در رادیو جوان مدتی به کمک فرشید آمد و چند برنامه را با یکدیگر اجرا کردند، این برنامه نیز به سبب جلب نکردن مخاطب تعطیل شد.

وی نخستین بار در سال ۱۳۸۴ در برنامه کوله‌پشتی به تلویزیون آمد. فرشید پس از سالها فعالیت در رادیو سری هم به تلوزیون زد و در شبکه سه و برنامه «صبح آمد» نیز برنامه اجرا کرد، اما موفقیت چندانی نداشت و پس از ۵ ماه از کار بیرون آمد.

فرشید منافی همچنین از بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۳ در چند فیلم کوتاه دانشجویی و تلویزیونی به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان و در چند قسمت از سریال تلویزیونی «رویای سبز» که از شبکه جام‌جم پخش شد به عنوان کارگردان هنری فعالیت کرد.

وی توانست با بازی در فیلم‌سینمایی “خواب زمستانی” در سال ۱۳۸۶ در بیست و ششمین دوره جشنواه فیلم فجر شرکت کند. وی به دلیل کسب نکردن موفقیت چندانی در فیلم خواب زمستانی، در فیلم‌های سینمایی دیگری نتوانست بازی کند.

فرشید منافی از اعضای اصلی گروه منحرف TSM)Technical Safety Meditation) در ایران بوده و حتی ازدواج خودش را با یکی از اعضای این گروه به نام «مرجان وفائی فخر»، کاملاً با آداب این فرقه انجام داد. مراسم ازدواج فرشید منافی و همسرش که در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۸۵ (در مکان مربوط به فرقه TSM)، با تایید رهبر اصلی این گروه با نام مستعار ج.الف از طریق ویدئو کنفرانس در آمریکا صورت گرفته است. در واقع عقد و جاری شدن خطبه شرعی در ازدواج فرشید منافی و همسرش رخ نداده است.

فرشید منافی در بین اعضای فرقه انحرافی TSM

بالاخره در سال ۱۳۸۶ تصاویری از حضور فرشید منافی در یک مهمانی زیرزمینی، در رسانه‌ها منتشر شد و اینگونه عضویت وی در گروه منحرف TSM افشا شد.

پس از این اتفاق فرشید از صدا و سیما اخراج شد و به کارهای تولید استودیویی در خارج از صدا و سیما روی آورد. وی همچنین از سال ۱۳۸۵ تا پیش از خروجش از ایران در استودیو قرمز تهران به آموزش گویندگی پرداخت. فرشید منافی در بین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ برای شرکت ایرانسل، گزینه دو و … تبلیغات می‌خواند و صدایش را خرج این امور هم می‌کرد، که البته درآمد خوبی نیز نصیبش می‌شد. وی اواخر زندگیش در ایران یک رادیوی اینترنتی (آفلاین) شخصی به نام F&M راه‌اندازی کرد.

فرشید منافی در ۷ فروردین ۱۳۸۹ به همراه همسرش از ایران خارج شد. وی پس از خروج از کشور در مطلبی که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد با ابراز علاقه به کشور و هموطنانش از اینکه مجبور شده ایران را ترک کند ابراز تاسف کرده بود!

گفتنی است، فرشید منافی رابطه استخدام رسمی‌با سازمان صدا و سیما نداشته و تنها به عنوان نیروی پروژه‌ای همکاری می‌کرده است.

فرشید منافی در فروردین ۱۳۸۹ به همراه همسر خود پس از اقامت کوتاه و موقت در ترکیه، راهی پراگ در جمهوری چک شد. وی در اردیبهشت ۱۳۸۹ با کمک واسطه‌ای که بعدها مشخص شد مامور سازمان سیا است، به رادیو فردا پیوست و برنامه‌های خود در این رادیو را از اواسط خرداد ماه ۱۳۸۹ شروع کرد.

وی در حال حاضر برنامه «رادیو پس فردا» را در رادیو آمریکایی فردا اجرا می‌کند. وی سردبیر ، تهیه‌کننده و مجری اصلی این برنامه است.

فرشید منافی در جایی گفته است که نام «رادیو پسزفردا» را در زمانی که در ایران حضور داشت انتخاب کرده است؛ یعنی از مدت‌ها پیش به فکر خروج از کشور بوده است. فرشید منافی معمولاً در برنامه رادیو پس‌فردا به ارزش‌های اسلامی، جمهوری اسلامی‌و مقام معظم رهبری توهین می‌کند تا اینگونه عقده‌های خود را خالی کند!

وحید یامین‌پور مجری سابق برنامه دیروز امروز فردا و از فعالان سیاسی و فرهنگی که در دوران حضور فرشید منافی در رادیو جوان مسئول ارشد وی بود، پس از انتشار مطلبی توهین‌آمیز از سوی فرشید منافی در فیسبوک، درباره وی می‌گوید:

فرشید منافی همکار دائمی‌من در رادیو جوان بود. غالباً گوینده برنامه مذهبی و انقلابی من فرشید بود، چون صدای سنگینی داشت. فرشید درآمد خوبی داشت. بخصوص از وقتی که گوینده تیزرهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگی مثل ایرانسل شد و حتی از من هم دعوت کرد که برای کمک فکری به آنها بپیوندم!. فرشید فقط یک بازیگر بود. او نهج البلاغه می‌خواند، برای امام (ره) شعر می‌خواند، علیه امریکا متن طنز می‌گفت؛ و امروز اینگونه می‌گوید. از او انتظار بیشتری نیست. او نه آن وقت انقلابی بود و نه الان ضد انقلاب است. او هیچ وقت هیچ خصلتی نداشته است. فقط به درآمدش فکر می‌کرد …

فرشید منافی در اوایل سال ۹۰ دو جایزه «بهترین مجری رادیویی» و «بهترین برنامه گفتارمحور روزانه رادیویی» را در جشنواره «نیویورک فیستیوالز» از آن خود کرد.

همچنین وی در روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ جایزه «شخصیت رادیویی سال» انجمن رسانه‌های بین‌المللی (AIB) را از آن خود کرد.

وی پس از دریافت جایزه‌های مذکور، با انتقاد از عدم وجود دموکراسی و خفقان در ایران از فتنه‌گران حوادث بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ حمایت کرد و گفت: “… این دو جایزه را به کسانی تقدیم می‌کنم که در این دو سال جانشان را در راه آزادی مردم ایران دادند …”

اکنون وضعیت این مجری سابق صدا و سیما و کنونی رادیو آمریکایی فردا به جایی رسیده است که به طور علنی از فساد اخلاقی خود سخن می‌گوید به اعتقادات مسلمانان توهین کرده و تصاویر مستی خود را منتشر می‌کند.

فرشید منافی در آخرین تصویر فیسبوکش تصویری از خود و «سام خاکزاد» دیگر عامل رادیو فردا، در حالت مستی را منتشر کرده که مورد انتقاد مخاطبینش قرار گرفته است.

فرشید منافی در کنار سام خاکزاد در حالت مستی

وی چند روز پیش نیز در حمایت از اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در توهین به پیامبر گرامی‌اسلام، کاریکاتور توهین‌آمیز این نشریه را منتشر کرده و از عوامل آن حمایت کرده بود که این اقدام با واکنش شدید مخاطبین مسلمان وی مواجه شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

2 نظرات
  1. کوروش می گوید

    درود بر استاد فرشید منافی

  2. سیاوش می گوید

    دیگه این روشها کار نمیده من نه تایید نه تکذیب میکنم رفتار وافکار هر کسی که هست مربوط بخودش هست اگر انتقادی هم لازمه بهمین مقاله های که دیر زمانی هست که از روی حقارت به این وان گفته وهدف ومنطورش اونقدر پست وکثیفه وحقیر که بر همگان مشخصه