خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین به پیامبر اعظم(ص) در روسیه جرم اعلام شد

به گزارش ادیان نیوز، اداره فدرال فناوری اطلاعات و ارتباطات عمومی روسیه طی بیانیه ای انتشار هر گونه تصویر، کاریکاتور و متنی را که منجر به اهانت به مقدسات اسلامی شود، را جرم دانست.
بر اساس این بیانیه انتشار هر نوع کاریکاتوری که به نوعی هجو نسبت به رهبران دینی شود، اقدامی خلاف قانون بوده و بر اساس قانون مقابله با افراطی گری در روسیه با انتشار دهنده این تصاویر برخورد خواهد شد.
همچنین حزب لیبرال دموکرات مجلس دومای روسیه در تلاش است تا در روزهای آینده با ارائه دادخواستی به دادگاه های بین المللی خواستار مجازات اهانت کنندگان به نبی مکرم اسلام (ص) و هر نوع مطلبی که موجبات ناراحتی مسلمانان را فراهم آورد، شود.
چند روز پیش نیز پس از آن که یکی از سرمایه داران روس از روزنامه های این کشور خواست تا کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اسلام (ص) را منتشر کنند، «گان رمضان قدیراف» رئیس جمهور جمهوری خودمختار چچن روسیه، وی را دشمن مردم چچن اعلام کرد و تعدادی از نمایندگان مجلس دومای روسیه خواستار مجازات این فرد شدند.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.