خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازدید رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها از انجمن زرتشتیان تهران

علی‌اکبر ضیایی و رؤسای گروه‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از انجمن زرتشتیان تهران بازدید کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت همراه ضمن حضور در انجمن زرتشتیان تهران و بازدید از محل آدریان و کتابخانه «اردشیر بهرام یگانگی» با افشین نمیرانیان، رئیس انجمن زرتشتیان تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این برنامه، موبد خسرویانی به قرائت فرازی از گات‌ها با نام «دعای تندرستی» در محل آدریان پرداخت.

نمیرانیان در سخنانی، به تاریخچه آتشکده آدریان اشاره کرد و گفت: آتش موجود در این محل از آدریان یزد به اینجا منتقل شده است.

وی با بیان توضیحاتی در خصوص کتابخانه اردشیر بهرام یگانگی و نشریه‌ها و کتاب‌های موجود در آن، اظهار داشت: نسخه‌ای از قدیمی ترین نشریه زرتشتیان به نام «همای» در این کتابخانه موجود است که در سال ۱۳۰۱ به چاپ رسیده است.

اخبار+زرتشتیان+ردنا

رئیس انجمن زرتشتیان تهران افزود: «هوخت»، «فروهر» و «امرداد» از جمله نشریات خاص زرتشتیان ایران است که نسخ آن در این کتابخانه موجود است.

وی در عین حال، به تشریح ساختار و وظایف انجمن زرتشتیان تهران پرداخت و گفت: انجمن زرتشتیان وظایف اجتماعی زرتشتیان را پوشش می‌دهد و انجمن موبدان وظایف دینی زرتشتیان را برعهده دارد.

نمیرانیان مطرح کرد: ما در انجمن زرتشتیان تهران هر هفته میزبان شخصیت‌های مختلفی هستیم، اما حضور شخصیت‌های فرهنگی کشورمان ما را بسیار خرسند می‌کند.

وی ادامه داد: انجمن زرتشتیان تهران از دهه‌های گذشته با مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها آشنا و همواره سعی دارد در تمامی برنامه‌های آن مرکز شرکت داشته باشد و امروز هم آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها با این مرکز اعلام می‌کنیم.

اخبار+زرتشتیان+ردنا

ضیایی نیز در سخنانی، با اشاره به همکاری‌های دیرینه مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و انجمن زرتشتیان تهران گفت: در نظر داریم اطلاعات به روزی از وضعیت پیروان ادیان در ایران تهیه و برای رایزنی‌های فرهنگی ارسال کنیم، لذا لازم است این انجمن گزارش مکتوبی در خصوص وضعیت کنونی جامعه زرتشتی ایران تهیه کند که پس از ترجمه به زبان انگلیسی در اختیار رایزنان فرهنگی کشورمان قرار دهیم تا جامعه زرتشتی ایران را به نحو صحیح به جامعه بین‌الملل معرفی کنند.

در این دیدار که موبد رستمی و خانم‌ها رستم‌آبادی، رشیدبیگی و قنادزاده، از رؤسای گروه‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها حضور داشتند، نسبت به تهیه مستندی از زرتشتیان ایران تأکید شد.

اخبار+زرتشتیان+ردنا

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.