خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعطیلی مدارس اسلامی در اروپا

باتوجه به اینکه مدارس اسلامی در رتبه های بالای تحصیلی در سوئد قرار دارند، دولت این کشور آنها را یکی پس از دیگری به بهانه “مبارزه با خصوصی سازی آموزش” تعطیل می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در اوایل سال جاری، وزیر وقت آموزش و پرورش سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت او لایحه‌ای را با هدف «ممنوعیت ایجاد مدارس اسلامی و مذهبی مستقل» ارائه کرده است.

به گفته فعالان حقوق بشر، هدف این قانون دقیقاً مدارس اسلامی است و انگیزه تعطیلی چنین مدارسی به هیچ وجه عملکرد ضعیف تحصیلی نیست – برعکس، مدارس اسلامی از نظر شاخص های تحصیلی جزو بهترین ها هستند. فعالان حقوق بشر بر این باورند که این لایحه دارای پیشینه اسلام هراسی است.

رئیس مدرسه مستقل مسلمانان در حومه راگسود استکهلم، به خبرگزاری آناتولی گفت: حدود ۲۰ مدرسه که خود را به عنوان اسلامی یا متعلق به مسلمانان طبقه‌بندی می‌کنند در حال بسته شدن هستند و تنها سه مدرسه فعال باقی مانده است.

تصمیم بازرسی برای تعطیلی این مدارس بر اساس گزارش سرویس امنیت داخلی سوئد (SAPO) با ادعای رابطه این مدارس با گروه اخوان المسلمین و برنامه‌های مخفیانه و تروریستی است.

به گزارش آناتولی در فرانسه نیز رسانه های محلی فرانسه گزارش دادند دو مدرسه اسلامی و مسجد موجود در یکی از این مدارس در شهر مونپلیه در جنوب فرانسه تعطیل شدند.

به گفته فرماندار این منطقه، این مدارس “غیرقانونی” بودند و مسجد بدون مجوز فعالیت می کرد.

این در حالی است که حدود ۲۵ مسجد نیز در این کشور به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند.

گزارش اسلام‌هراسی اروپایی مربوط به سال ۲۰۲۱ که چند ماه پیش منتشر شد، می‌گوید قانون جدید «که قرار است پاسخی قوی علیه «تروریسم» و «اسلام رادیکال» ارائه کند، در واقع باعث سرکوب شدید مسلمانان شده است.

این گزارش فرانسه را به عنوان یکی از “نقاط اصلی نفرت ضد مسلمانان و حوادث اسلام هراسی” در این قاره معرفی کرده است.

در این گزارش آمده است: «اسلام هراسی در فرانسه در درجه اول نتیجه دولتی است که به دنبال ایجاد «اسلام فرانسوی» است که تعیین سرنوشت را از مسلمانان فرانسوی سلب می کند تا آنها را «مسلمانان بدون اسلام» بسازد.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.