خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت مکر صادرکنندگان تروریسم به خود

به گزارش ادیان نیوز، «عفیف دلا»، تحلیلگر سیاسی سوریه در گفت‌وگویی در دمشق درباره تغییر درترکیب مدیریتی ائتلاف مخالفان خارجی سوریه گفت: این تغییرات بر اساس دیدگاه سیاسی داخلی یا مردمی سوریه نیست بلکه خواسته گاهگاهی طرف‌های حامی گروه‌های مسلح در سوریه برای برداشتن حرکتی تاکتیکی است صرف نظر از اینکه این تغییر در میدان نبرد گروه‌های مسلح با ارتش سوریه تحولی ایجاد کند.
وی افزود: ائتلاف مخالفان با تغییر روسای خود تلاش می کند که نشان بدهد این تشکل سیاسی در خارج هنوز موجود و قابل استفاده است به رغم اینکه اختیارات سیاسی آن از بین رفته است و وقتی روسیه ابتکار خود را برای گفت‌وگوی سوری-سوری و ایجاد راه حل سیاسی برای سوریه مطرح کرد،غرب و  طرف‌های منطقه‌ای تصمیم به احیای ائتلاف گرفتند و غرب با احیای ابزارهای خود (ائتلاف مخالفان) قصد ورود به مناقشه سیاسی دارد تا نشان بدهد که ابزار وی نماینده جریان معارض در سوریه است.
ائتلاف مخالفان وابسته به جماعت اخوان المسلمین است و تغییر ترکیب مدیریتی آن برای تخریب ابتکار مسکو است
تحلیلگر سیاسی سوریه با اشاره به اینکه تغییرات در ترکیب مدیریتی ائتلاف مخالفان نتیجه عملی در سطح تعییر مواضع آن نداشته است گفت: اعضای تشکیل دهنده ائتلاف مخالفان مهره‌های شطرنجی هستند که جماعت اخوان المسلمین که مورد حمایت ائتلاف دشمنان سوریه است آنها را حرکت می‌دهد.
دلا تاکید کرد:خالد الخوجه که رئیس جدید ائتلاف مخالفان شده، یک سوری تبعه ترکیه است و وابستگی وی و خانواده‌اش به جماعت اخوان المسلمین شناخته شده، پس چگونه سخن از تغییر و تحول در ائتلاف به میان آوریم در حالی که خالد الخوجه مهره ترکیه است و با کمک‌های قطر به ریاست ائتلاف مخالفان رسیده تا امیر قطر به بهانه اینکه ائتلاف، نماینده طیف‌های مخالفان سوریه و ملت سوریه است، اخوان المسلمین را به عرصه سیاسی در سوریه بازگرداند در حالی که این امر بدون تایید دولت و ملت سوریه امکان پذیر نیست.
 حکومت های قطر و ترکیه از حامیان اصلی تفکر اخوانی در منطقه هستند و در مقابل عربستان از مخالفان تفکر اخوان المسلمین در منطقه به شمار می رود.
برخی از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز نسبت به حاکمیت یافتن اخوان المسلمین بر آینده سوریه هشدار داده اند و گفته اند در صورت قدرت یافتن این گروه در سوریه، آنها تنها با خونریزی از قدرت کنار خواهند رفت.
تحلیلگر سیاسی سوریه در ادامه سخنان خود پیروزی های ارتش سوریه را عامل قطعی در تحولات ایجاد شده در عرصه مناقشه نظامی و سیاسی این کشور دانست و گفت:پیروزی‌های ارتش سوریه موجب استحکام قدرت نظام بشار اسد و ادامه مبارزات وی و تشکیل معادلات منطقه‌ای و بین المللی جدید است بنابراین ارتش سوریه آماده نبردی دراز مدت از همین الان است.
دلا افزود: تظاهرات‌هایی که از گذشته تاکنون در مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح شاهد هستیم  به دلیل مخالفت مردم با کسانی است که ادعا می‌کردند آمده‌اند سوریه و ملتش را آزاد کنند و پرچم تغییر به سوی شرایط بهتر را در دست گرفته‌اند اما بعدا معلوم شد که آنها تنها بقایای مزدوران اجاره‌ای هستند که آماده‌اند با گرفتن پول کشورشان را نابود کنند.
تحلیلگر سیاسی سوریه تاکید کرد: تظاهرات در مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح نشانه درماندگی طرح تروریسم و حامیان آن است و اینکه ملت سوریه هوشیارتر شده و تجربه بهترین ابزار سنجش ملت‌هاست و امروز بیشتر مردم سوریه کاملا از نقشه دشمنان کشورشان آگاهند.
دلا حادثه شارلی ابدو در پاریس را نیز نتیجه سیاست های غرب در حمایت از تروریسم طی سال‌های متمادی و بخصوص چهار سال اخیر دانست و گفت:غرب به طور کلی و فرانسه به طور خاص همچنان حامی گروه‌های تروریستی در سوریه است که آن را مخالفان میانه رو می خواند و می‌خواهد برای آنها گذرگاه‌های امن و مناطق پرواز ممنوع ایجاد کند.
وی افزود: همین فرانسه تروریست‌هایی فرانسوی به سوریه صادر کرد که شمار آنها به بیش از هزار تن می رسد همان گونه که وزارت کشور فرانسه هم به طور رسمی این را اعلام کرده است بنابراین طبیعی است که مکر حامیان تروریسم و صادرکنندگان آن به سوریه به خودشان بازگردد و ما پس از این نیز می‌توانیم شاهد حوادث مشابهی در کشورها و دیگر پایتخت‌های اروپایی باشیم.
مکر غربی ها در حمایت از تروریسم در سوریه به خودشان بازگشت
تحلیلگر سیاسی سوریه تروریسم را سرطان گسترش یافته در همه کشورهای جهان توصیف کرد و گفت: آمریکا و سیاست‌های غرب موجب گسترش تروریسم شده‌اند  و به همین خاطر امروز ملت فرانسه باید بر دولت خود خرده بگیرند که طی چهار سال اخیر حامی تروریسم بوده است آن هم به رغم همه جنایاتی که تروریسم در منطقه به بار آورده است و این خود ثابت می‌کند که غرب از وجود تروریسم در منطقه بهره می‌برد.
دلا در پاسخ به این سوال که حادثه پاریس می‌تواند بهانه ای برای مداخله زمینی نظامیان فرانسوی به سوریه و عراق برای مبارزه با داعش باشد: این امر از لحاظ عملی غیرممکن است چرا که اگر این گونه بود فرانسه به دنبال بهانه نبود، ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه آمده است اما همه نتایج آن تاکنون از گسترش تروریسم در جهان و جدی نبودن آمریکا و قدرت‌های متحد وی در سرکوب تروریسم حتی در منطقه جغرافیایی معین و کوچک حکایت می‌کند یعنی غرب در مبارزه با تروریسم جدی نیست و بهای آن را باید بپردازد و این یک کمدی سیاه است که حامیان تروریسم در جهان در راهپیمایی ضد تروریسم شرکت می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند که قربانی و نه جلاد هستند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.