خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آموزش جاسوسی به کودکان در شبکه بی.بی.سی

به گزارش ادیان نیوز، یکی از معروفترین برنامه‌های شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با نام بلو پیتر درصدد است تا با همکاری آژانس جاسوسی ام‌آی۵ مسابقه‌ای با هدف آموزش بچه‌ها در زمینه‌های جاسوس ترتیب دهد. قرار است هشت کودک در این برنامه شرکت کرده و با اصول جاسوسی آشنا شده و سپس مهارت‌های تحلیلی و مشاهده‌ای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این هشت کودک در انتها بازدیدی از قرارگاه‌های ام‌آی۵ در لندن خواهند داشت. این اولین باری است که به دوربین‌های فیلمبرداری اجازه داده می‌شود که وارد این ساختمان فوق سری شوند.
یکی از مسئولین این شبکه در این باره گفت: بچه‌ها از دنیای رمزآلود اطلاعاتی لذت می‌برند. ما می‌خواهیم با این ایده حس کنجکاوی آنها را تحریک کنیم.

 

روزنامه‌نگاران انگلیسی با خطرناک خواندن این همکاری، علت آنرا دل‌سردی نسل جوان انگلیس از دولت و سیاست‌های این کشور در نتیجه افشاگری‌های اسنودن ارزیابی کردند. یکی از این روزنامه‌نگاران گفت: مهمترین مشکل آژانس‌های اطلاعاتی این است که نظارتی بر آنها وجود ندارد. این آژانس‌ها معمولاً خود را بالاتر از قانون می‌دانند.
این روزنامه‌نگار همچنین با نگران‌کننده خواندن ارتباط بین آژانس اطلاعاتی انگلیس و شبکه بی‌بی‌سی افزود: بی‌بی‌سی سابقه طولانی همکاری با ام‌آی۵ دارد. دلیل این ارتباط هم این است که این آژانس می‌ترسد که مبادا بی‌بی‌سی این آژانس را مورد بررسی قرار دهد. 
این درحالیست که سردبیر برنامه بلو پیتر این ایده را جالب و هدف آن را آموزش بچه‌ها دانست. وی گفت: ما همیشه به‌دنبال راه‌هایی هستیم تا به بچه‌ها کمک کنیم دنیای اطراف خود را بشناسند. این برنامه هم دقیقاً به‌دنبال این هدف است. 
 
این کار، مدل جدیدی از هم‌دستی شبکه بی.بی.سی با کسانی است که در خدمت سیاست‌های استعماری انگلیس مشغول به کار هستند. سبک جدید برنامه‌سازی بی.بی.سی که اکنون در خدمت سازمان جاسوسی داخلی انگلیس قرار گرفته است اوج همکاری برای به سواستفاده از کودکانی است که به دلیل خامی و سادگی برخلاف بزرگ‌ترها حاضر می‌شوند برای ارضای حس کنجکاوی خود دست به برخی کارها بزنند.
منبع: مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.