خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| متن دعای سفره، دعای نور برای تب و دعای زبان بند قوی با معنی

متن دعای سفره، دعای نور برای تب و دعای زبان بند قوی با معنی در اسلام غذا خوردن نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر آدابی دارد که لازم است هر مسلمان آن را رعایت کند و به فرزندان خود نیز بیاموزد. …

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان‌نیوز)، در اسلام غذا خوردن نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر آدابی دارد که لازم است هر مسلمان آن را رعایت کند و به فرزندان خود نیز بیاموزد. مستحب است که بعد از تناول غذا حمد و شکر خداوند به جاى آورده شود اما دعای سفره سندی ندارد؛ یعنی دعای خاصی برای سفره از معصومین علیهم السلام وارد نشده است. دعاهای زیادی در رابطه با غذا وجود دارد که مهم‌ترین آنها دعاهایی که بعد از خوردن غذا برای حمد و سپاس خداوند برای این نعمت خوانده می‌شود.

دعای سفره و صلوات قبل و بعد از غذا با معنی

همانطور که گفتیم دعای سفره و صلوات قبل و بعد از غذا به صورت جدا خوانده می‌شود. با این وجود دعای سفره سندی معتبر در کتب دینی ندارد به این معنا که منبعی که آن را به ائمه معصوم نسبت دهد وجود ندارد. اما هدف از خواندن آن شکر خداوند است که به شرح زیر است:

دعای سفره قبل از غذا

انسان باید قبل از شروع به خوردن غذا بسم الله (بسم الله الرحمن الرحیم) بگوید. از امام صادق (ع) نقل شده است که هر زمان مسلمانی بخواهد غذایی بخورد، در ابتدای غذا بِسْمِ اللّهِ وَ الْحَمْدُلِلّهِ رَبّ الْعالَمینَ بگوید تا خداوند پیش از رسیدن لقمه به دهانش خداوند گناهانش را ببخشاید.

از دیگر دعاهای قبل از غذا که خواندن آن مرسوم است می‌توان به دعای زیر اشاره کرد، البته همانطور که گفته شد می‌توان دعای دیگر حتی به فارسی خواند:

“الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ، هَنیئاً لِلآکِلین وَ بَرَکَهً لِلباذِلین، زادَ الله النِّعَم، دَفَعَ اللهُ النِّقَم، بِحُرمَهِ سَیِّدِ العَرَبِ وَالعَجَم، اللهُمَّ تَقَبَّل هذا الاِحسان مِن مُحسِنِها، بِحُرمَهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ بِحُرمَهِ سورهِ الفاتِحَهِ مَعَ الصَّلَوات”.

حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که پروردگار جهانیان است. خوشا به حال کسانی که می خورند و خوشا به حال کسانی که می بخشند، خداوند برکات را زیاد کرده، لعنت ها را دفع کرده است، به حرمت سرور عرب و عجم، خداوند این احسان را از نیکوکارش بپذیرد. به حرمت محمد و آل محمد و به حرمت سوره فاتحه با نماز.

دعای سفره و صلوات بعد از غذا

پس از پایان غذا، فرد باید خداوند متعال را حمد کند، از انواع حمد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الحمدلله ربّ العالمین، الحمدلله ربّ الشاکرین، الحمدلله کما هو اهله اللهم ارزقنا رزقاً حلالاً واسعاً، اللهم ارزقنا عافیهً شاملاً، اللهمَّ اَدِّ دیُونَنا، اللهمَّ اشفِ مَرضانا، اللهمَّ اجعل عواقبَ اُمُورِنا خیراً، اللهمَّ لاتَکِلنا الی أنفُسِنا طَرفَهَ عینٍ اَبَداً، اللهمَّ اجعل محیانا محیا محمدٍ و آلِ محمّد و مماتنا ممات محمدٍ وَّ آلِ محمد، اللهمَّ اغفر لَنا واجعلنا مِن اَنصارِ قائمِ آلِ محمدٍ، اللهمَّ اغفر للمؤمنینَ والمؤمنات، والمسلمینَ والمسلماتِ، لا سیمّا اللهمَّ اغفر اَمواتَ صاحبَ البیتِ والطّعام، و بلِّغ الی ارواحِهِم ثَوابَ بَذلِ الطّعامِ وَ الفاتحهِ وَالصلواتِ.

الحمدلله پروردگار جهانیان است، الحمدلله پروردگار شکرگزاران، الحمدلله که او اهل بیت اوست، خدایا به ما روزی حلال وسیع عطا کن. خدایا به ما سلامتی همه جانبه عطا کن، خدایا بدهی ما را ادا کن، خدایا بیماران ما را شفا بده، خدایا عاقبت امور ما را خوب کن. خدایا ما را برای یک چشم به هم زدن به حال خود رها نکن. خدایا زندگی ما را زندگی محمد و آل محمد قرار ده و مرگ ما مرگ محمد و آل محمد است. خدایا ما را ببخش و از یاران قائم آل محمد قرار ده. خدایا مردان و زنان با ایمان را ببخش، مردان و زنان مسلمان، مخصوصاً خدایا اموات صاحب خانه و غذا را ببخش. و ثواب اطعام و فاتحه و نماز را به روحشان برسان.

فایل صوتی دعای سفره و صلوات قبل از غذا

دعای نور برای تب

دعای نور برای تب

برای درمان تب علاوه بر دارو و معالجات پزشکی می توان با توکل به خداوند و خواندن دعاهای توصیه شده روند بهبود را تسریع کرد. صحبت کردن از ته دل، نماز خواندن و دعا کردن در کنار شفا یافتن ما را به خداوند نزدیک می کند. از پیشوایان چند دعای سریع الاجابه، دارای قدرت و پرفیض به ما رسیده که هر کدام فضایل خود را دارند. با این حال همگی در رفع تب به شدت تاثیرگذار هستند. ما در اینجا دعای نور برای تب را برای شما آورده‌ایم.

بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ

به نام خدای نور (عالم)

بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ

به نام خدای نور نور (جهان هستى)

بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ

به نام خدا که نورى است فوق نور

بِسْمِ اللَّهِ‏ الَّذى‏ هُوَ مُدَبِّرُ الْاُمُورِ

به نام خدایى‏‏ِ که تدبیرکننده کارهاست

بِسْمِ اللَّهِ الَّذى‏ خَلَقَ النُّورَ مِنَ ‏ْالنُّورِ

به نام خدایى که نور (عالم) را از نور (خود) آفرید

اَلْحَمْدُ للَّهِ الَّذى‏ خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ

ستایش خاص خدایى است‏ که آفرید نور را از نور

وَ اَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ

و نازل فرمود نور را بر کوه طور

فى‏ کِتابٍ‏ مَسْطُورٍ، فى‏ رَقٍّ مَنْشُورٍ

در میان نامه‏ نوشته شده ای و ورقه اى گشوده

بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلى‏ نَبِىٍّ مَحْبُورٍ

به اندازه معین بر پیامبرى دانشمند

اَلْحَمْدُ للَّهِ‏ِ الَّذى‏ هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ

ستایش خاص خدایى است‏ که او به عزت و شوکت یاد شده

وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ

و به فخر مشهور است

وَ عَلَى السَّرَّآءِ وَ الضَّرَّآءِ مَشْکُورٌ

و در هر حال در خوشى و ناخوشى‏ سپاسگزارى شده

وَ صَلَّی اللَّهُ عَلى‏ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرینَ

و درود خدا بر آقاى ما محمد و آل پاکیزه اش باد.

دعای زبان بند قوی

دعای زبان بند قوی برای همه مجموعه است از آیات و اذکار که به نیت بستن زبان دشمنان، بدگویان و غیبت کنندگان خوانده می شود همچنین در پاره ای از موارد نیاز است تا موافقت شخصی را بدست آورد و او را متقاعد کرد, دراین گونه موارد نیز دعای زبان بند می‌تواند مفید باشد. بسیاری از خانم ها ممکن است با این مشکل رو به رو باشند که نمی‌توانند شوهر خود را متقاعد کنند. بنابراین ممکن است خیلی از خانم ها به دنبال راه و دعایی برای متقاعد کردن یا به اصطلاح زبان بند کردن شوهر باشند.

یَا صَانِعَ کُلِّ مَصْنُوعٍ یَا خَالِقَ کُلِّ مَخْلُوقٍ یَا رَازِقَ کُلِّ مَرْزُوقٍ یَا مَالِکَ کُلِّ مَمْلُوکٍ یَا کَاشِفَ کُلِّ مَکْرُوبٍ یَا فَارِجَ کُلِّ مَهْمُومٍ یَا رَاحِمَ کُلِّ مَرْحُومٍ یَا نَاصِرَ کُلِّ مَخْذُولٍ یَا سَاتِرَ کُلِّ مَعْیُوبٍ یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ

منبع آلامتو
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.