خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آموزه های مهدویت در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

نویسنده : غنوی،امیر؛

چکیده :

نگاه به آینده و ارائه تصویری امید ساز و هول انگیز از آن، امری است که در سخنان رسول خدا(ص) به روشنی می توان دید. اما بررسی دقیق تر آموزش های آن حضرت به تامل در سخنانی نیاز دارد که بر مخاطبان خود القا کرده است. وصول به این سخنان، با توجه مشکلات در تدوین حدیث به ویژه در منابع اهل سنت، کاری دشوار است که جز بر اهل تحقیق مقدور نیست. در چنین تحقیقی باید هم به بررسی اعتبار و تهذیب مصادر پرداخت و هم بررسی اسناد را جدی گرفت.

اگرچه رسول(ص) برای اکمال دین و تبیین همه معارف قرآنی به تمامی ابعاد بحث مهدویت توجه داشته است، اما تکرارها و تاکیدهای آن حضرت نشان از آن دارد که برخی محورهای مباحث مهدوی بیشتر مورد توجه بوده که حاکی از نیاز بیشتر مخاطبان در تبیین این قسم از آموزه هاست. مهم ترین این محورها عبارتند از: معرفی مهدی(عج) و این که او از اهل بیت پیامبر است، سیره و رفتار او همانند رسول خدا(ص)خواهد بود، غیبت هایی خواهد داشت و مومنان به سبب این غیبت ها دچار مشکلاتی خواهند شد، مومنان صبور در غیبت جایگاهی بلندتر از یاران عصر حضور دارند، ظهور پس از یاس و غلبه فساد رخ خواهد داد.

کلیدواژه :
معارف مهدوی ،مصادر اهل سنت ،منع از نشر حدیث ،جعل حدیث ،غلو ،تاکیدهای رسول خدا(ص)

آموزه های مهدویت در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.