خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همجنس گرایی و فرقه های انحرافی

همجنس گرایی و فرقه های انحرافی و شبه معنویت های نوپدید معمولاً ارتباط تنگاتنگی با بحث همجنس گرایی دارند. علت این نزدیکی مخرج مشترک همجنس گراها و فرقه های انحرافی می باشد، یعنی هر دو مسیر و اهداف شان غیر الهی و مخالف فطرت می باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یکی از مسائل مهم در عصر حاضر بحث همجنس گرایی و فرقه های انحرافی است. همجنس‌گرایی به تمایل‌های جنسی، عاطفی، یا عاشقانه به افراد همجنس است که نسبتاً پایدار و مداوم باشد. یعنی علایق و روابط جنسی، یک زن با زنان دیگر باشد یا علایق و روابط جنسی یک مرد با مردان دیگر باشد. به افرادی که هم به جنس مخالف و هم به افراد همجنس تمایل دارند، «دوجنس‌گرا» می‌گویند. هر دوی این گرایش ها انحرافی است؛ آن چه مورد تایید است دگر جنس گرایی است که علایق و ارتباط عاطفی، عاشقانه جنسی و… را منحصر در روابط زن و مرد با هم می داند.

امروزه لفظ ال‌جی‌بی‌تی (LGBT) برای اشخاص دگرباش (همجنس‌گرایان مرد، همجنس‌گرایان زن، دوجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌ها) اطلاق می شود. روان‌شناسی یکی از اولین رشته‌های علمی بود که همجنس‌گرایی را به عنوان پدیده‌ای مجزا بررسی کرد. سالیان درازی طی قرن بیستم و همچنین پیش از آن، روان‌شناسی رایج و استاندارد زمانه، همجنس‌گرایی را در قالب الگوهای آسیب‌شناسانه و به صورت یک بیماری روانی مشاهده می‌کرد. ولی در سال ۱۹۸۷ میلادی همجنس‌گرایی به‌طور کامل از فهرست اختلال‌های روانی خارج شد. در سال ۱۹۹۲، سازمان بهداشت جهانی نیز همجنس‌گرایی را از مرجع بیماری‌شناسی خود خارج نمود؛ که البته این مخالف کتاب DSM1 (راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی) می باشد. در کتاب DSM1 همجنس گرایی یک اختلال ذکر شده بود. امروزه بعضی روانشناسان مستقل و حتی سکولار همجنس گرایی را یک اختلال می شمارند. روانشناسی با رویکرد اسلامی نیز آن را اختلال می شمارد.

اما همجنس گرائی در فرقه های انحرافی ظهور و بروز زیادی دارد که به چند نمونه اشاره می کنیم:
اوشو یکی از موسسان فرقه انحرافی می گوید: «همجنس‌گرایی را مسئله نکنید. هیچ‌ چیز اشتباهی در آن نیست. زن و مرد هرگز دوستان خوبی نیستند و نخواهند بود. عشاق دوستان خوبی نیستند ولی می‌توانند دشمن هم باشند ولی مردان با مردان و زنان با زنان بهتر می‌توانند دوستی کنند. رابطه‌ی مرد با مرد بسیار راحت‌تر و قابل فهم‌تر است تا رابطه‌ی زن و مرد. ازدواج دو زن با یکدیگر یا دو مرد با یکدیگر با وجودی که غیرعلمی است ولی قابل‌قبول است و کسی نمی‌تواند مانع آن شود.»(۱)

فرقه شیطان‌گرائی آنتوان لاوی دیدگاه ماده‌باورانه دارد و وجود موجودات فراطبیعی، دوگانگی جسم و روح و زندگی پس از مرگ را رد می‌کند. باورمندان به این فرقه، شیطان را به عنوان نماد امیال نفسانی معرفی می کنند. و یکی از اهداف شیطان گرایی مقابله با ادیان الهی و ابراهیمی است. در این فضا همجنس بازی بستر شکوفایی و رشد و تبلیغ دارد. چون در این فرقه مانند ادیان الهی نه تنها میل های نفسانی و باطل ردّ نمی شوند بلکه تأیید و ارزشمند تلقی می شوند.

دالایی لاما رهبر بودائیان تبت و مروج شبه معنویت صلح و معنویت نیز از حامیان همجنس گرایی می باشد، دالایی لاما در اظهاراتی به اعلام حمایت از ازدواج همجنس گرایان پرداخت و گفت، عمل جنسی تا زمانی که متکی بر اتفاق نظر باشد بدون مشکل است! به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت، در جریان بازدیدهای اخیرش در آمریکا به اظهارنظر درباره مساله پرمناقشه ازدواج همجنس گرایان پرداخت. وی در مصاحبه‌ای گفت: مساله ازدواج همجنس گرایان در نهایت باید یک مساله شخصی باشد. وی در اظهاراتی که از طریق اینترنت در برنامه رادیو و تلویزیون نطاق معروف آمریکایی “لری کینگ”، مطرح کرد، گفت: اگر دو نفر حقیقتاً احساس کنند رابطه میان آنها عملی‌تر و رضایت بخش‌تر است و هر دو طرف کاملاً با آن موافق باشند، این رابطه مشکلی ندارد.»(۲)

پائولو کوئلیو نیز در زندگی نامه خود می نویسد که در نوجوانی احساس می کردم شاید همجنس باز باشم.(۳) چهره های مشهور دیگری هم خود را همجنس گرا معرفی کرده اند یا از همجنس گراها حمایت کرده اند.

حمایت فرقه ها از همجنس گرائی عوامل متعددی دارد که یکی از این علل، جذب افراد همجنس گرا به فرقه می باشد. همچنین به علت اینکه عموم فرقه ها مبانی مخالف ادیان ابراهیمی و فطرت انسانی دارند با حمایت از همجنس گراها به مخالفت با ادیان می پردازند. همچنین با این عمل، نظام سرمایه داری از این فرقه ها حمایت مالی و معنوی می کند، مثلاً دالایی لاما با اظهارات این چنینی حقوق بشر پسند، جایزه صلح نوبل دریافت کرده است.

مسئله این است که ابتدا باید بسترها و عوامل همجنس گرایی کنترل شود و افرادی که به این مشکل روحی و روانی مبتلا هستند روند درمان را در پیش بگیرند. بعضی روانشناسان معتقدند که در موارد زیادی نمی شود به درمان همجنس بازان پرداخت پس آنان را به رسمیت بشناسیم. باید گفت که نباید به هیچ عنوان همجنس بازی را به رسمیت شناخت، چون این کار باعث ترویج و ابتلا شدن سایر افراد بویژه کودکان به این ناهنجاری می شود.

وجه مشترک فرقه ها انحرافی سبک غیر الهی بودن آنها می باشد و همجنس گراها نیز این وجه غیر الهی بودن را دارند و این مخرج مشترک، باعث نزدیکی و ارتباط بینشان می شود. همجنس گرائی مخالف ذائقه و فطرت بشر می باشد لذا مشاهده می شود که اکثریت مردم مخالف همجنس گرائی هستند. در ادیان ابراهیمی این کار، امری مذموم و نابهنجار تلقی می شود و عنوان لواط بر آن اطلاق می شود. در قرآن کریم به این امر زشت، اشاره و باعث نزول عذاب الهی دانسته شده است: «أَئِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَتَأْتُونَ فِی نَادِیکُمُ الْمُنْکَرَ(عنکبوت/۲۹) آیا شما به شهوترانی با مردان خلوت کرده و راه (فطرت زناشویی) را قطع می‌کنید و در مجامع خود (بی هیچ خجلت) به کار قبیح می‌پردازید؟!»

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «کسی که با پسری جمع شود، روز قیامت جنب وارد محشر می‌شود و آب دنیا او را پاک نمی‌کند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده می‌فرماید و بد جایگاهی است. سپس فرمود هرگاه کسی لواط کند، عرش خدا بلرزه درآید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده می‌فرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جهنم نگه می‌دارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم می‌اندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود.»(۴)

همجنس گرایی یک عمل منافی عفت و منافی عفت می باشد و در دین اسلام تقبیح شده و با عنوان گناه کبیره ذکر شده است. همجنس گرایی که در اسلام با لفظ لواط و مساحقه ذکر شده بدین علت تقبیح شده است که فاعل با قصد فعل گناه این کار را انجام می دهد و باعث ایجاد آسیب های روحی و روانی به خود و افراد جامعه می گردد؛ لذا برای کنترل این ناهنجاری، مجازاتی در اسلام قرار داده شده است. بخشی از علل همجنس گرایی مربوط به گرایش و میل به همجنس است که ممکن است به علل ژنتیکی، آموزشی و محیطی و… باشد. لذا افرادی که گرایشالت این چنینی دارند باید با تقویت اراده و اعتماد به نفس و تقوای الهی مانع از این شوند که این گرایش های آنان فعلیت خارجی بیابد و در کنار آن با مراجعه به روانکاو و روانپزشک به درمان این اختلال بپردازند؛ اکثر افراد قابل درمان هستند. نخبگان و فعالان فرهنگی و مسئولین جامعه هم باید بسترسازی و فرهنگ سازی مناسب برای مراجعه این افراد به سوی درمان را محقق کنند.

پی‌نوشت:
(۱). گزیده‌ای از فصل همجنس‌گرایی از کتاب انسان (the book of man) نوشته‌ی اشو منتشر شده در سال ۲۰۰۵ توسط انتشارات پنگوئن در لندن.
(۲). خبرگزاری جمهور نیوز، کدخبر ۴۷۱۶۰
(۳). آریاس خوآن، زندگی من پائولوکوئلیو، ترجمه کیهان خجسته، انتشارات مروارید، نشر مروارید، ۱۳۸۱، تهران، ص۲۱.
(۴). مرحوم کلینی، الکافی، نشر کتابفروشی علمیه اسلامی، تهران ۱۳۶۹، ج ۵ ، ص ۵۴۴

 

منبع ادیان نت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.