خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رخشایی معرفت الهی در هستی نبی اکرم

نویسنده : جلیل تجلیل

چکیده :

معرفت الهی در هستی نبی اکرم(ص) را می‌توان در آئینه آیات قرآن، روایات معصومین(ع) و سخن اهل معرفت از جمله شاعران اهل معنا یافت؛ این معرفت در قالب بیان اوصاف نبی اکرم(ص) متجلی و بازگو شده است.
صحابه رسول خدا(ص) مثل ابن‌عباس و بخصوص امیرمؤمنان علی(ع) جلوه‌ای از سیمای پرفروغ نبی اکرم(ص) را در کلمات و جملات خود منعکس کرده‌اند، سیمایی که در آن لحظه‌های پربار عبادت و عرفان و بندگی و نور و تابندگی و همراهی و هم‌نوایی با فرشتگان الهی در آن منعکس شده است.
مولوی، سعدی، خاقانی، نظامی و سنایی از جمله شاعرانی‌اند که شرح این عاشقی و مشتاقی و دلدادگی را در اشعار خود بیان کرده‌اند.

کلید واژه: پیامبر اکرم ، صفات الهی، اخلاق نبوی، معرفت الهی.

رخشایی معرفت الهی در هستی نبی اکرم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

2 نظرات
  1. m می گوید

    عظمت علم و قدرت خداوند را تا حدی براساس وسعت دید علمی و معرفتی و تفکر در عالم خلقت و تزکیه نفس میتوان درک کرد. قریب باتفاق افراد بعلت معرفت و علم ناچیز یا ناقص، خدواند را در حد یک انسان نامرئی تصور میکنند و بهمین دلیل افراد متدین، بسرعت جایگاه الهی می یابند. درواقع بسیاری از مسلمانها مشرکند.معرفت فقط از راه مطالعه و تعقل حاصل میشود ولاغیر

    1. محمد پناه زاده می گوید

      سلام و درود بر شما فرهیخته گرامی،
      از توجه شما مخاطب ادیان نیوز به مطالب خبری-تحلیلی این پایگاه تشکر و قدردانی می کنیم.
      نکته قابل تامل این است که؛ مسیر دستیابی به معرفت بسیار متعدد است.