خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام رهبر عالی ایران، روشنگر توطئه بزرگ علیه جوامع غربی است

به گزارش ادیان نیوز، «عزیز جبر شیال»، تحلیلگرسیاسی عراق در گفت‌وگویی در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عموم جوانان اروپا و آمریکایی شمالی درباره واقعیت اسلام گفت :حضرت آیت الله خامنه‌ای خواستند با فرمایشات خود، توطئه بزرگی را که علیه جوانان اروپایی و آمریکایی جریان دارد تبیین کنند.

شیال تصریح کرد: نقشه‌ای که برای جوانان اروپایی ریخته شده سوق دادن آنها به سوی اسلام ستیزی است در حالی که رهبر معظم انقلاب ایران به آنها توصیه کردند اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسند و با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوند.
تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد:همان گونه که آیت الله خامنه ای فرمودند شناخت اسلام باید مستقیم و بی واسطه صورت گیرد تا با حقیقت آن که میانه‌روی است روبرو شویم و نه تروریست‌هایی را نماینده مسلمانان بدانیم که از واقعیت اسلام بی‌خبرند.
شیال پیام رهبر انقلاب را پیام دفاع از اسلام خواند و گفت: دفاع از اسلام به طریق آنهایی که دست به کشتار مردم می‌زنند ممکن نیست و این ارزش‌های میانه رو در جهان است که باید گسترش یابد و به احساسات دیگران احترام گذاشته شود.
وی افزود: اسلام به دین گذشت و تسامح معروف است و جهان باید اسلام را از منابع اصیل آن بشناسد و نه از طریق واسطه‌هایی که هر جور بخواهند فتوا می‌دهند و دیگران را کافر می‌خوانند و به بهانه دفاع از اسلام به دیگران تجاوز می‌کنند در حالی که اسلام از آنها مبرا است.
تحلیلگر سیاسی عراق درباره تاکید آیت الله خامنه‌ای بر این موضوع که در پیام خود صرفا جوانان اروپا و آمریکا و نه دولتمردان و سیاستمداران آنها را خطاب قرار داده است گفت:سیاستمداران برای خود برنامه‌ها و اهدافی را دنبال می‌کنند که به پدیده اسلام هراسی مرتبط می‌شود به گونه‌ای که اسلام را دشمن تمدن می‌دانند و نو محافظه کاران امروز اسلام را چالشی برای تمدن غربی می‌دانند و می‌خواهند تمدن اسلامی را نابود کنند در حالی که تمدن اسلام با در آغوش گرفتن همه تمدن‌ها به طور انسانی با آنها تعامل کرده و قصد محو کردن هیچ تمدنی را ندارد و بلکه به دنبال تقویت روابط فیمابین است.
شیال در پایان سخنان خود گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای جوانان را خطاب قرار داد زیرا آنها باید با حس حقیقت جویی خود از جنگ تمدن‌ها خلاصی یابند این بدعتی است که سیاستمداران ساخته و پرداخته کرده‌اند تا به نام آزادی بیان و حقوق بشر آنها را در دل جوانان جای بدهند.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.