خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه مسجد بزرگ پاریس علیه اظهارات ضد اسلامی نویسنده فرانسوی

مسئولین مسجد بزرگ پاریس در اعتراض به اظهارات ضد اسلامی، میشل هوئلبک، نویسنده مشهور فرانسوی و برنده چندین جایزه، علیه وی شکایت تنظیم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس” شمس‌الدین حافظ، مسئول مسجد بزرگ پاریس این شکایت را امضاء کرده است.

در بیانیه مسجد بزرگ پاریس که روز چهارشنبه در توییتر نشر شد اظهارات میشل هوئلبک علیه مسلمانان فرانسه که مسلمانان را شهروندان غیرواقعی این کشور خوانده بود بسیار وحشیانه، غیرقابل پذیرش و تفرقه افکنانه توصیف شده است.

اعلامیه مسجد بزرگ پاریس به گفت‌و‌گوی طولانی میشل هوئلبک با فیلسوف میشل اونفری، صاحب امتیاز مجله ضد سیستم “Front Populaire” که در ماه نوامبر نشر شد، اشاره دارد.

بیانیه همچنین اظهارات این نویسنده را تحریک نفرت علیه مسلمانان و دعوت به رد و حذف کلی مسلمانان عنوان و میشل هوئلیک را فردی جنجال آفرین خواند.

هوئلبک در این مصاحبه فرانسوی های بومی را از مسلمانان تفکیک نمود و اظهار داشت مسلمانان مسئولیت سرقت و آزار و اذیت شهروندان اصیل فرانسوی هستند.

وی گفت: “وقتی تمام مناطق تحت کنترل اسلامی باشد، فکر می کند اقدامات مقاومتی صورت خواهد گرفت. در مساجد و کافه‌های محل رفت و آمد مسلمانان حمله و شلیک صورت می‌گیرد.” هوئلبک با این جملات به طور ضمنی به حمله تروریستی سیزده نوامبر سال ۲۰۱۳ در یک سالن کنسرت در پاریس اشاره نمود.

وی افزود: آرزوی مردم بومی فرانسه ادغام مسلمانان با جامعه میزبان نیست بلکه آنها امیدوارند مسلمانان از سرقت و آزار آنان دست بردارند یا اینکه فرانسه را ترک کنند.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.