خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قطر یهودی‌سازی بیت‌المقدس و مسجدالاقصی از جانب اسرائیل را محکوم کرد

دولت راست‌گرا و تندرو مذهبی نتانیاهو ذیل پروژه یهودی‌سازی بیت‌المقدس و مسجدالاقصی قصد دارد شهرک‌سازی غیرقانونی در فلسطین اشغالی از جمله کرانه باختری را گسترش دهد.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز) به نقل از خبرگزاری “نیو عرب” دولت نتانیاهو در راستای یهودی‌سازی با توسعه غیرقانونی شهرک‌سازی در شرق بیت‌المقدس قصد دارد ماهیت فلسطینی این منطقه را با نوع یهودی-اسرائیلی جایگزین کند.

قطر به شدت برنامه‌های توسعه شهرک‌سازی دولت تازه اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین و یهودی‌سازی بیت المقدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد.

اظهارات ضد اسرائیلی قطر یک روز پس از سوگند دولت تازه و راست گرای بنیامین نتانیاهو صورت می گیرد.

این در حالی ست که ائتلاف تشکیل شده از سوی نتانیاهو قبل از ادای سوگند و به دست گرفتن قدرت سیاست های خود از جمله توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین و کرانه باختری را اعلام کرده بود.

وزارت خارجه قطر به شدت برنامه توسعه شهرک سازی و تلاش مستمر اسرائیل در یهودی سازی بیت‌المقدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد.

دوحه تاکید کرد اسرائیل با توسعه غیرقانونی شهرک سازی به شدت منشور سازمان ملل، اصول حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل را نقض و به صورت آشکار به حقوق ملت برادر فلسطین تجاوز کرده است.

وزارت خارجه قطر نسبت به عواقب تجاوزات مستمر اسرائیل بر تضعیف تلاش های بین المللی برای حل مساله فلسطین با لحن شدید هشدار داد.

قطر همچنین از جامعه بین المللی خواست به تعهد خود مبنی بر توقف برنامه های توسعه غیرقانونی شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین پایبند باشد.

باید گفت بیش از دو و نیم میلیون فلسطینی در کرانه باختری زندگی می کنند و در حال حاضر پانصد هزار اسرائیلی به این مکان جابه جا شده اند.

اسرائیل در سال ۱۹۶۷ با نقض آشکار قوانین بین المللی کرانه باختری را اشغال نمود و همچنان آن را در اختیار خود دارد.

دولت تازه اسرائیل اگرچه اعلام کرده بود قوانین ساحات مقدس تغییر نمی کند اما چهره های تندرو دولت نتانیاهو از یهودی ها خواسته اند برای عبادت به مجموعه مسجد الاقصی بروند.

این در حالی ست که بر اساس “توافق نامه وضع موجود” تنها مسلمانان می توانند در مسجد الاقصی عبادت کنند، غیر مسلمانان اجازه بازدید از ساحه را دارند اما نمی توانند در آن به عبادت بپردازند اما درخواست سیاسیون افراطی دولت تازه اسرائیل این توافق را نقض می کند.

رسانه فلسطینی “وفا” گزارش داد ده ها اسرائیلی تندرو روز یک شنبه تحت حمایت پلیس اسرائیل وارد ساحه مسجد القصی، سومین منطقه مقدس در اسلام، شدند.

چهره های تندرو اسرائیل اما آرزو دارند مسجد الاقصی را به یک معبد یهودی تبدیل کنند، چیزی که مسلمانان و فلسطینی ها با آن مخالف ند.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه روز جمعه خود موضع قاطع این کشور در قبال  “آرمان عادلانه فلسطین، حقوق مشروع مردم فلسطین و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی را اعلام و بر تعهد قطر در این مورد تاکید نمود.

از سویی هم در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، تماشاگران فوتبال و هواداران تیم های مختلف بارها و بارها از گفت و گو با خبرنگاران اسرائیلی خودداری کردند و بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش که موفق شد به عنوان اولین تیم آفریقایی به مرحله یکی چهارم نهایی مسابقات جام جهانی قطر صعود کند در شادی هایشان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.