خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لانه عنکبوتی شبکه های ماهواره ای مسیحی، سست تر از همیشه

به گزارش ادیان نیوز، محتوای برنامه های پخش شده از شبکه های ماهواره ای مسیحی و پروفایل ها و صفحات مربوط به سران و فعالین این شبکه ها، نشان می دهد، بحرانی به نام “بی هویتی” که مدت هاست رسانه های ضد انقلاب به آن دچار شده اند، دامنگیر اینها نیز شده است.
صرف نظر از ماهیت و اهداف واقعی شبکه های ماهواره ای مسیحی، هدف آشکاری که از تاسیس آنها اعلام می شود، پخش برنامه های مسیحی است؛ اما سهم این برنامه ها هر روز کمرنگ تر می شود و این موضوع تا بدانجا پیش رفته که روز به روز تعدادی از مخاطبین این شبکه ها ریزش کرده و مدیران و سیاستگذاران آنها، به روش های گوناگونی برای جبران آن، روی می آورند.
 پخش انواع و اقسام موسیقی های زیرزمینی و بی محتوا- که حتی هیچ ارتباطی با پرستش مسیحی نیز ندارد-، برنامه های سیاسی، سریال ها و فیلم ها، برنامه های ورزشی و …، حکایت از آن دارد که آنچه در عمل اتفاق می افتد، با فلسفه تاسیس آنها در تضاد آشکار است.
الهیات بی محتوای مسیحی، یکی از عوامل بی میلی افراد برای تماشای شبکه های ماهواره ای مسیحی ارزیابی می شود. از این رو دست اندرکاران این شبکه ها جهت جبران این نقیصه و در راستای واقعی جلوه دادن اعتقادات مسیحیت، دست به تهیه برنامه های گوناگونی می زنند.
یکی از موضوعاتی که بسیار مورد استفاده سازندگان برنامه های این شبکه ها قرار می گیرد، بهره گیری از  شهادت های ساختگی و توهمی  است که به بینندگان القا و از مرکز فرماندهی واحد و توسط افراد مختلف تکرار می شود.
این شهادت‌ها، بارها دامنگیر مجریان آنها شده و رسوایی برای آنها رقم زده است. در یک مورد که به تازگی در شبکه نجات اتفاق افتاد، فردی که طوطی وار مجبور به تکرار شهادت های القایی شده بود، در پایان اعتراف کرد که به چهارده معصوم اعتقاد کامل دارد و حاجات خود را با واسطه معصومین دریافت می کند.
موارد متعددی از سوء استفاده عاطفی از مشکلات شخصی بینندگان و دوگانگی شهادت القایی از سوی مجری و جملات ادایی از طرف تماس گیرنده، بی اطلاعی مخاطب از محتوای کلام و …. اتفاق افتاده است. در تماس های تلفنی عمدتا ساختگی که با این شبکه ماهواره ای بر قرار می شود، تماس گیرندگان مجبور به پذیرش ظاهری و کلامی فرقه مسیحیت و ادای شهادت های القایی می شوند.
بررسی محتوایی این شهادت ها نشان می دهد که یا با هماهنگی قبلی با فرد، وی آن جملات را تکرار می کند و یا اصلا نمی داند که چه چیزی از وی خواسته شده است و ناآگاهانه به دنباله روی از مجری به تکرار جملاتی بی محتوا می پردازد.
فارغ از الهیات سبک و بی محتوای مسیحی، عملکرد مجریان و دست اندرکاران شبکه های ماهواره ای نیز یکی از عوامل تشدید بحران بی هویتی رسانه های مسیحی، قلمداد می شود.
 مجریان این شبکه ها که عمدتا سواد بسیار پائینی نسبت به الهیات مسیحی دارند، در برابر ابتدایی ترین سوالات بیندگان خود نیز کم آورده و ناگزیر به فرافکنی و تکرار جملات کلیشه ای می پردازند.
به عنوان نمونه، هرمز شریعت- موسس و مجری شبکه مسیحی سون- علاوه بر اینکه مورد انتقاد جدی مخاطبین این شبکه است،‌ در شبکه اجتماعی نیز از سیل حملات در امان نیست. در صفحه شخصی وی، نظراتی دیده می شود که حکایت از بی رغبتی افراد به تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای مسیحی دارد.
 در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۴، در زیر یکی از مطالب منتشر شده از هرمز شریعت در شبکه اجتماعی، یکی از دوستان مجازی وی، ضمن تهاجم به عملکردش، اعلام کرده که هیچ وقت دوست ندارد که برنامه های وی را ببیند.
از صحبت های این افراد چنین برداشت می شود که بر خلاف ادعاهای ظاهری مردم پسند که از سوی سران این شبکه ها، بیان می شود، در عمل خود را برتر از دیگران تصور کرده و این موضوع باعث خشم و ریزش تعداد بسیاری از مخاطبین آنها شده است.
همچنین، در یکی از برنامه های پخش شده از شبکه مسیحی نجات، خانمی که با رضا صفا تماس گرفته بود، برخورد وی و دست اندرکاران شبکه را بسیار توهین آمیز و خارج از ادب توصیف کرد و برای همیشه از این شبکه خداحافظی کرد و رضا صفا  که هیچ پاسخی در مقابل انتقادات تماس گیرنده نداشت، مجبور شد تلفن وی را قطع کند.
مانی محمدی- مجری برنامه “ام نیوز” شبکه محبت – در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با انتقاد شدید از واعظین شبکه های ماهواره ای، آنها را افرادی معرفی کرد که فقط جیغ و داد می کشند.
وی در ادامه، نوشته است این افراد فکر می کنند، اعضای کلیسا افرادی بدبخت، گدا، ورشکسته و دیو زده هستند و در برنامه های پخش شده از شبکه ماهواره ای، بیشتر به مسائل مالی و خرافات پرداخته می شود و به مسیحیان توصیه می کند که از این جماعت و شبان‌ها بر حذر باشند.
گفتنی است، با توجه به اینکه افرادی که به دنبال زندگی در غرب بوده و مبانی اعتقادی بسیار ضعیفی داشته، روی آوردن هر چند ظاهری به فرقه مسیحیت صهیونیستی را راه مناسبی برای رسیدن به هدف خود تشخیص داده و با ریاکاری، ارتباط گیری و باند بازی، موفق به حضور در شبکه های ماهواره ای مسیحی شده و این در حالی است که اطلاعات بسیار ضعیفی از اعتقادات مسیحیت دارند.
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.