خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تبریک حزب‌الله و هنیه به مناسبت آزادی کریم یونس قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی

حزب‌الله لبنان و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) آزادی کریم یونس، قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی را تبریک گفتند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حزب‌الله لبنان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای آزادی کریم یونس، اسیر فلسطینی را پس از ۴۰ سال رنج، فداکاری و استقامت تبریک گفت.

در این بیانیه‌ آمده است: ما در شادی مردم فلسطین و همه مبارزان قهرمان مقاومت شریک هستیم و برای همه اسیران و بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم اشغالگر آرزوی آزادی و پیروزی داریم.

حزب‌الله در این بیانیه خواستار روشن‌شدن وضعیت زندانیان و شرایط سخت بازداشت آنها، افشای رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با آنها و انجام تمام تلاش‌های ممکن برای آزادی آن‌ها را خواستار شد.

کریم یونس که قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی است، در نخستین ساعات صبح امروز پس از ۴۰ اسارت و به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

هنیه آزادی کریم یونس از زندان رژیم صهیونیستی را تبریک گفت

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی کریم یونس قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پس از ۴۰ سال اسارت را تبریک گفت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی آزادی اسیر یونس از زندان را به وی و خانواده‌اش و عموم ملت فلسطین و ساکنان شهرک وادی عاره ـ زادگاه وی ـ تبریک گفت و تاکید کرد که این آزادی بیانگر پیروزی عزم و اراده ملی فلسطینیان بر دشمن صهیونیستی در ایام اسارت و اصرار آنان بر آزادی، بازگشت و استقلال است.

آزادی کریم یونس اسیر فلسطینی
کریم یونس قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی پس از ۴۰ سال از زندان‌های رژیم صهیونسیتی آزاد شد. عکس: العالم

هنیه آزادی این اسیر فلسطینی را به منزله پیروزی تمامی آزادگان، عدالت انسانی و مقاومت در برابر ظلم و استعمار و صبر راهبردی تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین و پایان دادن به ظلم تاریخی در حق فلسطین خواند.
وی بار دیگر تاکید کرد که مقاومت لحظه‌ای از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی به رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات دریغ نخواهد کرد.

کریم یونس نیز ضمن تشکر از هنیه به خاطر این گفت‌وگوی تلفنی، تاکید کرد که اسرا و ملت فلسطین وارد نبردی بزرگ برای آزادی اسرا به طور خاص و کل فلسطین به طور عام شده‌اند.

وی بر وحدت و یکپارچگی اسرا در مقابله با زندانبانان اسرائیلی تاکید کرد.

منبع العالم فارسی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.