خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پروژه ورزشی برای جذب دختران مسلمان انگلستان

پروژه جذب دختران مسلمان به ورزش هاکی که از شهر بیرمنگام آغاز شده در حال گسترش به سایر نقاط انگلستان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این پروژه‌ با هدف جذب بیشتر دختران مسلمان در بیرمنگام به بازی هاکی انجام شده و به‌طور مشترک از طرف هاکی انگلستان (نهاد مسئول هاکی در انگلستان) و بنیاد ورزش مسلمانان (MSF) مدیریت می‌شود.

کریستین دالبی علی، از مربیان حاضر در این پروژه گفت: تعداد افراد شرکت‌ کننده هر هفته خوب بوده است.

این مربی هاکی مسلمان افزود: از آنها در مورد آن بپرسید، همه آنها واقعاً از آن لذت بردند. بچه‌ها هر هفته برمی‌گردند و دوستان خود را می‌آورند. این بسیار سرگرم‌کننده است.

عمایه یکی از جوانانی بود که به جلسات تمرینی این پروژه در Small Heath رفته و در مورد تجربه خود گفت: واقعاً دوست دارم که چگونه همه ما در عین حالی که دور هم جمع شده‌ایم و دوستان جدیدی پیدا می‌کنیم، می‌توانیم ورزش کنیم و سالم بمانیم.

بیرمنگام پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ میزبان بازی‌های کشورهای همسود بود که در رشته هاکی زنان انگلستان استرالیا را شکست دادند و برای اولین بار در این مسابقات طلا گرفتند.

استیون بردلی، از هاکی انگلستان، گفت که آنها (مسئولان فدراسیون) مشتاق هستند تا موفقیت این بازی‌ها را توسعه دهند.

او افزود که آنها همچنین می‌خواستند موانعی را که متوجه این ورزش می‌شد، از جمله این تصور که فقط گروه‌ها یا افراد خاصی آن را بازی می‌کنند، از بین ببرند.

بردلی تصریح کرد: سعی می‌کنم با برگزاری جلسات تمرینی در مدارس از طریق مشارکت با باشگاه‌های محلی، این کلیشه‌ها را از بین ببرم.

این گروه و MSF شروع به بررسی مکان‌های دیگر در انگلستان کرده‌اند که بتوانند این طرح را گسترش دهند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.