خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زنان مسلمانی که به انتخابات آمریکا رسیدند

حضور پررنگ زنان مسلمانی که در انتخابات آمریکا با کسب کرسی در این کشور، تغییرات عمده‌ای در سیاست آمریکا رقم زده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روزنامه الکترونیکی «نشنال‌نیوز» نوشت: بسیاری از زنان مسلمانی که با حضور سیاسی و شرکت خویش در انتخابات آمریکا و کسب کرسی در مجامع عمومی، هیئت مدیره مدارس و سایر مناصب انتخابی تاریخ‌ساز شدند.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد: این زنان با تجارب خود می‌توانند چشم‌انداز سیاسی داخلی را که برای قرن‌ها تحت سلطه مردان آمریکایی بوده، در سال‌های آینده تغییر دهند.

این گزارش حاکی از آن است که رای دهندگان در اوهایو، مین و الینوی، خانم نبیل السید، اولین زن مسلمان را برای مجلس ایالتی انتخاب کردند. همچنین رای دهندگان در مین دو نامزد مسلمان را برای اولین بار برای مجلس ایالتی انتخاب کردند. در جورجیا، مینه‌ سوتا و شهرهای دیگر نیز زنان مسلمان دیگری انتخاب شدند.

زنان مسلمان در سیاست آمریکا
پیروزی زنان مسلمان در انتخابات ایالات مختلف آمریکا در نوع خودش بی‌سابقه است/photo: daily news

در این گزارش آمده است که این رویداد «در سیاست آمریکا بی‌سابقه است و عوامل متعددی به آن دامن زده است.»

وی افزود: «مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم، یک موسسه تحقیقاتی در واشنگتن، افزایش مشارکت رای دهندگان در میان مسلمانان آمریکا را از (۶۰ درصد) در (۲۰۱۶) به (۸۱ درصد) در اواسط سال گذشته (۲۰۲۲) تأیید کرد».

بر اساس گزارش این روزنامه، بسیاری بر این باورند که «اقدامات دولت ترامپ که در ۲۰۱۶ همه اشکال مهاجرت را از بسیاری از کشورهای دارای اکثریت مسلمان ممنوع کرد، مسلمانان آمریکایی را نه تنها به بیرون رفتن و رأی دادن، بلکه برای نامزدی مناصب سیاسی در سطوح محلی و ایالتی سوق داد.

منبع شیعه نیوز
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.