خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باید برای شناخت از یکدیگر ، صلح و حفظ کرامت بشری تلاش کنیم

ادیان نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان  مذاهب طی سفر به رم، علاوه بر شرکت در مراسم رونمایی از کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک در دانشگاه گریگورین، در شهر واتیکان با پاپ افتخاری بندیکت شانزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، دکتر احمدرضا مفتاح و خانم دکتر زارعان از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب به نقش آثار علمی دانشگاه در راستای گفت‌وگوی عملی و سازنده بین ادیان تأکید کردند.
سپس پاپ افتخاری بندیکت شانزدهم که کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک پیش از رسیدن به مقام پاپی زیر نظر وی تدوین شده بود، ضمن تشکر و قدردانی از دانشگاه ادیان و مذاهب به دلیل ترجمه و انتشار این کتاب گفت: فعالیت دانشگاه شما برای من بسیار جالب است. ما چنین فعالیتی در این‌جا نداریم. گرچه در این‌جا برای برقرار ارتباط با دیگر ادیان تلاش می‌شود اما ما باید تلاش کنیم این آشنایی بیشتر شود.
پاپ سابق کلیسای کاتولیک افزود: شناخت از یکدیگر برای صلح و حفظ کرامت بشری این گونه تلاش‌ها را می‌طلبد. این تلاش‌ها باید وجود داشته باشد. ما باید دیدگاه‌همایمان را به هم نزدیک کنیم.
وی در ادامه گفت: کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک از این جهت مهم است که بیانگر ایمان و اعتقادات مسیحی است. این کتاب برای گفت‌وگو و شناخت و درک از یکدیگر و برقراری یک گفت‌وگوی واقعی با اهمیت و تأثیرگذار است. این کتاب زمینه شناخت و گفت‌وگوی میان مسیحیان و مسلمانان را فراهم می‌کند. این کتاب زمینه گفت‌وگوی باطنی میان مؤمنان را فراهم می‌کند. از این جهت ترجمه این کتاب بسیار ارزشمند است و من مجدداً به خاطر تلاشی که برای ترجمه این کتاب انجام دادید تشکر می‌کنم.
گفتنی است چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ریاست دانشگاه به همراه چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت رونمایی از ترجمه فارسی کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک نوشته پاپ افتخاری بندیکت شانزدهم رهسپار واتیکان شد. جلسه رونمایی روز دوشنبه ۲۲ دی‌ماه ۹۳ برگزار شد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.