خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش لائیسیته و تعطیلی کلیسای هلند

آیین مسیحیت به‌عنوان یک مذهب رسمی در بیشتر کشورهای غربی شناخته‌شده است اما گسترش لائیسیته نشان می‌دهد چندان از ارزش و جایگاه مقبولی در میان جوامع اروپایی برخوردار نیست. شاخه‌های مختلف آیین مسیحیت در شرایط فعلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و بنا بر اعتراف روسای کلیسا، آیین مسیحیت کارکرد و اهمیت خود را در جوامع غربی ازدست‌داده است. به طوری که کلیسای هلند در آستانه تعطیلی همیشگی قرار گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با گسترش لائیسیته در هلند نتایج تحقیقات نشان می‌دهد؛ نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت کشور هلند به هیچ دینی تعلق ندارند. نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط یک موسسه رسمی اروپایی نشان می‌دهد شاخه کاتولیک بیشترین کاهش جمعیت را داشته و شاخه پروتستان در رتبه بعدی قرارگرفته است.

طبق گزارش‌های ارائه‌شده، ۷۳ درصد جمعیت این کشور شامل افراد بالای ۱۵ سال که ۷۳ درصد هستند که در بهترین شرایط، تنها ماهی یک‌بار در اماکن کلیسایی حاضر می‌شوند و مسیحیان پروتستانی از کمبود نیروی انسانی در کلیسا، با مشکلات عدیده و تعطیلی برنامه‌های پرستشی مواجه شده‌اند.

این قبیل مشکلات در تمامی کشورهای اروپایی به گونه‌های مختلف وجود دارد و در نقطه مقابل آن، تفکرات الحاد گرایی و باورهای سکولاریسمی رواج چشمگیری یافته است. این معضل به‌عنوان یک نقطه مشترک در تمام کشورهای اروپایی شایع و فراگیر شده وزندگی روزمره جوامع مسیحی را به‌شدت متزلزل کرده است.

منبع رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.