خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده ولی فقیه در قزوین: جامعه مسیحیان نزدیک‌ترین دوستان مسلمانان هستند

امام جمعه قزوین در دیدار با ارامنه این شهر گفت: خداوند در سوره مائده به مسلمانان می‌فرماید نزدیک‌ترین دوستان شما همان مسیحیان هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور در کلیسای رفیع قزوین ضمن دیدار با خانواده‌های ارامنه شهر قزوین، میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت مسیح (ع) حلقه اتصال نورانی بین ما و جامعه مسیحیان به حساب می‌آید، ما بسیار به حضرت مسیح (ع) علاقه مند هستیم و به نبوت و رسالت ایشان اعتقاد داریم.

وی ادامه داد: شما هیچ کتاب معتبری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که مانند قرآن درباره حضرت مسیح (ع) صحبت کرده باشد و هر چه که قرآن راجع به حضرت مسیح (ع) گفته افتخارآمیز است، یعنی وقتی ما آن کلمات را می‌شنویم به وجد می‌آییم و ایشان را دوست می‌داریم و علاقه ما به آن حضرت افزایش پیدا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه در قرآن بر روی حضرت مسیح (ع)، حضرت مریم (س) و انجیل بسیار تاکید شده است،افزود: یک مسلمان وظیفه دارد شخصیت حضرت مسیح (ع) را بشناسد، انجیل را بشناسد و حضرت مریم (س) را محترم بشمارد بنابراین یک مسلمان وقتی به اسلام ایمان آورده یعنی مسیحیت را نیز پذیرفته است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: اسلام به مسلمانان می‌گوید شما باید به مسیحیت اعتقاد داشته باشید البته اسلام نیز چیزهایی دارد که مسیحیت باید آن‌ها را مطالعه کند و نباید از کنار آن‌ها بگذرد.

وی یادآور شد: در بسیاری از سوره‌های قرآن مانند آل‌عمران و مریم، راجع به مسیح (ع)، مریم (س) و انجیل صحبت شده است، برای مثال خداوند در سوره مریم فرموده ملائکه گفتند ای مریم خدا تو را برگزید و انتخاب کرد و تو را از هر آلودگی، تهمت و افترا پاک نگه داشت و خدا تو را در میان زنان عالم برجسته کرد، تو سرور زنان عالم هستی.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این سوره‌ها وقتی به منطقه‌ای می‌رسد که می‌خواهد ولادت حضرت مریم (س) را بگوید گویا این منطقه چراغانی است، چرا که آیات مربوط به ولادت حضرت عیسی (ع)، آیاتی جذاب و تماشایی هستند.

آیت‌الله عابدینی افزود: در آیه ۸۲ سوره مائده خداوند به پیغمبر (ص) و مسلمانان می‌فرماید خشن‌ترین و بدترین دشمنان برای آنان که ایمان دارند، یهودی‌ها و مشرکان هستند و امروز نیز این مفهوم را می‌بینیم.

وی عنوان کرد: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید نزدیک‌ترین دوستان شما همان مسیحیان هستند، دلیلش این است که این‌ها اهل ذکر و کلیسا هستند و مستکبر نیستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسیحیان مستکبر نیستند، آن کسی که مانند رئیس‌جمهور آمریکا مستکبر است، حتی اگر ظاهرا مسیحی هم باشد ما آنان را مسیحی نمی‌دانیم، این‌ها همان مشرکان و هم‌پیمانانِ یهودیان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۷ سوره حدید فرمود ما پشت‌سر هم پیغمبران خود را مبعوث کردیم و عیسی‌بن‌مریم (ع) را هم برای پیغمبری مسئولیت دادیم و انجیل را هم کتاب او قرار دادیم و در دل‌های آن‌هایی که پیرو حقیقی حضرت مسیح (ع) هستند رأفت، رحمت و زهد قرار دادیم، یک عده از آنان بسیار به حضرت مسیح (ع) احترام می‌گذارند و یک عده نیز از آن حضرت پیروی نمی‌کنند.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.