خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسرائیل تلاش می‌کند بودجه دو فیلم با موضوع اشغالگری را قطع کند

دولت اسرائیل قصد دارد بودجه دولتی را از دو فیلم با موضوع اشغالگری این رژیم پس بگیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزیر فرهنگ اسرائیل در تلاش است تا بودجه دولتی را از دو فیلم مستند مربوط به اشغال سرزمین‌های فلسطینی لغو کند. این نگرانی در میان فعالان وجود دارد که دولت جدید و راست‌گرای این رژیم به وعده‌های خود برای سرکوب صداهای مخالف عمل کند.

«میکی زوهار» وزیر فرهنگ از حزب حاکم لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، متعهد شده است که «باعث لغو بودجه‌ای که روایت دشمن ما را ترویج می‌کند» شود. او همچنین گفته از پرداخت کمک‌های مالی به فیلم‌هایی که «سربازان اسرائیلی را به عنوان قاتل نشان می‌دهند» خودداری خواهد کرد. زوهار گفته از فیلمسازان می‌خواهد اعلامیه‌ای را امضا کنند که از بودجه دولتی برای تولید محتوایی که «به دولت اسرائیل یا سربازان ارتش اسرائیل آسیب می‌زند» استفاده نخواهند کرد.

وزیر می‌گوید که از تهیه‌کنندگان دو فیلم، که هر دو در حال حاضر در جشنواره‌ها نمایش داده می‌شوند و در شبکه‌های کابلی اسرائیل قابل مشاهده هستند، می‌خواهد کمک‌های مالی دولت را برگردانند. یکی به نام «لابراتوار اشغالی»، تاریخچه کنترل اسرائیل بر شهر الخلیل کرانه باختری را دنبال می کند. دومی «دو بچه در روز» به دستگیری و بازجویی از کودکان فلسطینی می پردازد.

این فیلم به دستگیری و بازجویی‌های چهار کودک از اردوگاه پناهندگان آیدا می‌پردازد که – در یک مورد به مدت چهار سال – به اتهام پرتاب سنگ در بازداشت بودند. سازمان های حقوق بشر سالانه صدها دستگیری از این دست را ثبت کرده اند. هجوم برای دستگیری، بیشتر در نیمه های شب زمانی که بچه ها خواب هستند اتفاق می افتد.

سینمای اسرائیل، از جمله صنعت مستندسازی آن، از طریق کمک های مالی که توسط گروهی از صندوق های فیلم دولتی پرداخت می شود، به شدت به دولت متکی است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.