خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسرائیلی ها خوب گـوش کنند

به گزارش ادیان نیوز، سید حسن نصرالله سرانجام ۱۳ روز پس از عملیات ترور رژیم صهیونیستی در قنیطره در جنوب سوریه سخنرانی کرد و انتظار همه بخصوص اسرائیلی‌ها را به پایان رساند .

ابتدا و انتهای سالن محل مراسم گرامیداشت، مزین به تصاویر شهدای قدیم و جدید مقاومت و امام خمینی و رهبر انقلاب بود. در پس زمینه تصویر سید حسن تصاویر هفت شهید قنیطره بود و انتهای سالن مزین به تصویر امام خمینی، امام خامنه‌ای و شهدای حزب‌الله «عباس الموسوی»، شیخ «راغب حرب» و «عماد مغنیه» بود. در کنار صفحه نمایشگر بزرگ بنر «علی طریق القدس» پیام اصلی مقاومت را نشان می‌داد.

جای خالی..
مجتمع محل مراسم، جای کافی برای مردم لبنان نداشت. این سخنرانی حدودا ساعت ۱۷ به وقت تهران آغاز شد و در آن صدها نفر از مردم لبنان و ده‌ها مسئول سیاسی و مذهبی حضور داشتند و بسیاری‌ها در خارج از سالن نظاره‌گر سخنرانی دبیر کل حزب‌الله بودند.

تیراندازی شدید در بیروت
همزمان با آغاز سخنن سید حسن نصرالله، خبری منتشر شد مبنی بر تیراندازی در بیروت. این خبر را برخی رسانه‌های لبنانی منتشر کردند و بسرعت در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر شد. این رسانه‌ها نوشتند تیراندازی شدیدی آغاز شد که پس از لحظاتی روشن شد این تیراندازی به دلیل آغاز مراسم یادبود شهدای قنیطره است که قرار است سید حسن در آن سخنرانی کند.

واکنش‌ها در توئتیر
آغاز سخنان سید و محتوای سخنرانی در فضای مجازی با واکنش‌های متعددی رو به رو شد.  «علی عادل السعدی» در توئیتر نوشت: سید حسن نماد مقاومت است که اسلام و اعراب را سربلند کرده است.

حساب «الاستخبارات الروسیه» در توئیتر خطاب به تکفیری‌های مخالف حزب‌الله نوشت: ما به سید حسن افتخار می‌کنیم.. به حزب‌الله، شما هم به شیوخ جهاد نکاح‌تان افتخار کنید و خودتان را بمب‌گذاری کنید.

«یوسف الوادیه» کاربر مصری با اشاره به انتظار اسرائیل برای سخنرانی سید نوشت: سخنرانی نصرالله مثل چماقی است بر سر جناب صهیونیسم.

«عِنبال عدَوی» کاربری فلسطینی نوشت: من طرفدار نصرالله نیستم اما بعد از گردان‌های عزالدین القسام، او تنها کسی است که می‌تواند امنیت اسرائیل را به لرزه در آورد.

یک کاربر دیگر شبکه توئیتر نوشت: حتی اگر با اظهارات وی موافق نباشیم، باید بپذیریم که حزب‌الله توانسته در برابر اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز در واکنش به اظهارات دبیر کل حزب‌الله گفت تنها چیزی که می‌توان گفت این است که سید حسن نصرالله اکنون جنگی نامحدود علیه اسرائیل اعلام کرد.

اسرائیلی‌ها خوب گوش کنند
سید حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود، با خنده‌ای گفت: اینجا را اسرائیلی‌ها خوب گوش کنند. من این را به زبان فصیح می‌گویم که اسرائیلی‌ها در ترجمه دچار اشتباه نشوند. و باز هم لبخند زد.

در حقیقت این جملات، مهم‌ترین بخش سخنان سید بود که به اسرائیلی‌ها هشدار داد. لبخند سید حسن محو شد و تُن صدای او بالا رفت و گفت: اسرائیل خوب بداند. ما را دوباره نیازماید. اسرائیل بداند که این مقاومت ترسو نیست و در اینجا بعد از عملیات شبعا اعلام می‌کنم که ما از جنگ نمی‌ترسیم و در مقابله با آن هرگز تردید نخواهیم کرد و در صورتی که جنگی به ما تحمیل شود در آن پیروز خواهیم شد.

در اینجا، جمعیت حاضر با هیجان خاصی چند ثانیه به صورت ممتد کف زد و دبیر کل حزب‌الله را به دلیل این دقت در پاسخ به صهیونیست‌ها تشویق کرد.

گریه سید
سید حسن در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بُعد انسانی ترور شهدای قنیطره از گریه خود برای پسر شهیدش به دور از چشم رسانه‌ها خبر داد و گفت: در این ترور یک بعد انسانی و عاطفی دارد. ما البته دردمند شدیم و غمگین همانطور که خانواده شهدا شدند. من نیز یک روز گریه کردم. اما به دور از رسانه‌ها. من هم پدرم مانند هر پدری. او گفت: «بس بعید عن الکامیرا. بکیت کَـبَیّ مِتِل کِلّ بَیّ».

پوشش گزیده‌های سخنان سید در رسانه‌های اسرائیلی
همزمان با آغاز سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری اسرائیلی که بیش از یک هفته منتظر سخنرانی او بودند، گزید‌ه‌های سخنان او را همزمان منتشر کردند. از جمله این روزنامه‌ها، سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت بود.

 
تشویق مکرر حضار چه زمانی به اوج رسید؟
در طول سخنرانی سید حسن نصرالله حضار چندین بار از سخنان سید به وجد آمدند و او را با کف زدن یا تکبیر گفتن یا سر دادن شعار «لبیک یا نصرالله» تمجید کردند.

یکی از مواردی که این ابراز احساسات به اوج خود رسید قسمتی از سخنان سید بود که در آن گفت: (اسرائیلی‌ها) در روز روشن ما را زدند و ما هم در روز آن‌ها را زدیم. ساعت ۱۱ و نیم عملیات ‌آن‌ها انجام شد و عملیات ما نیز در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه بود. دو خودرو ما را زدند ما هم دو خودروشان را زدیم. کشته آنان مقابل شهدای ما. آنها موشک زدند ما هم با موشک جواب دادیم. اما یک تفاوتی بین ما و اسرائیلی‌ها وجود دارد و آن اینکه آنان از پشت زدند و ما از مقابل.

شادی در جنوب لبنان
مراسم یادبود شهدای قنیطره در ضاحیه، جنوب بیروت برگزار شد، اما وبگاه «العهد» لبنان گزارش کرد که پس از سخنرانی سید حسن نصرالله مردم در مناطق جنوبی کشور، به خیابان آمدند و به دلیل پاسخ سید به اسرائیلی‌ها، به شادی پرداختند.
منبع : تسنیم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.