خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تسهیل روند تدفین غیرمسلمانان در عربستان سعودی

بر اساس گزارش رسانه های محلی مقامات پادشاهی سعودی قصد دارند قبرستان‌های بیشتری را برای غیرمسلمانان در عربستان سعودی ایجاد کنند تا روند دفن مردگان را تسهیل کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزارت شهرداری، دهیاری و مسکن عربستان به شهرداران استان‌های مختلف دستور داده تا اماکن بیشتری به منظور ساخت قبرستان برای غیر‌مسلمانان در عربستان سعودی ایجاد کنند.

به گفته مقامات، این کار مراسم تدفین کسانی را که در عربستان می میرند آسان‌تر می‌کند. در حال حاضر در عربستان امکانات محدودی برای دفن غیر مسلمانان وجود دارد.

به گزارش روزنامه عکاظ، تلاش‌ها برای تسهیل دفن غیرمسلمانان شامل آماده‌سازی قبرستان‌ها و امکان دریافت گواهی فوت الکترونیکی فوری به جای گواهی‌های صادره از بیمارستان‌های وزارت بهداشت می‌شود.

تا سال ۲۰۱۲، مقامات سعودی از دفن غیر مسلمانان در این کشور خودداری می‌کردند و هیچ گورستانی برای غیر مسلمانان در عربستان وجود نداشت، به استثنای یک قبرستان مسیحیان در شهر جده که به قبرستان خواجات معروف بود. که قدمت این قبرستان به حدود ۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

در سال ۲۰۱۲، مقامات سعودی برای اولین بار در تاریخ خود اجازه دفن غیرمسلمانان را در قبرستان مسیحیان در جده در منطقه حجاز عربستان سعودی دادند.

این اقدام پس از انتقادات حقوق بشری علیه عربستان سعودی صورت گرفت که اجساد غیرمسلمانان را به خارج از این کشور می‌فرستاد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.