خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مولوی مفلح: انقلاب اسلامی ایران نظم مبتنی بر نظام سلطه جهانی را برهم زد

رهبر نهضت اسلامی افغانستان «مولوی مفلح» به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تأثیر این انقلاب بر دیگر کشورهای اسلامی در جهان عنوان کرد: انقلاب ایران امروز بانام محور مقاومت به جهان صادرشده و توانسته نظم مبتنی بر نظام سلطه جهانی را برهم زد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، مولوی مفلح «رهبر نهضت اسلامی افغانستان» در آستانه سالروز استقرار انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را یک دستآورد مهم و امیدبخش برای همه ملت‌های مظلوم جهان دانست و گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) در آغاز بنیان‌گذاری نظام جمهوری اسلامی شعار استقلال، آزادی و نه شرقی و نه غربی را مبنا و سرلوحه برنامه‌ها و سیاست‌های این نظام قرارداد، سیلی محکمی به‌صورت استعمارگران عالم خورده شد.

وی افزود: انقلاب ایران نظم مبتنی بر استعمار نوین جهانی را برهم زد. دولت‌های شرق و غرب که با روش‌های مختلف سلطه دیرین خود را برجهان حاکم کرده بودند، از این انقلاب و شعارها احساس خطر کردند. آن‌ها با حرکتی روبرو شده بودند که بنیان وجودی آنان را هدف قرارگرفته بود و قانون عدالت و انسانیت را جایگزین قانونی می‌کرد که بر اساس آن هرکه زورش بیشتر بود سهم بیشتری از جهان داشت.

مولوی مفلح تصریح کرد: سال‌های سال کشورهای استعمارگر با حضور مستقیم یا غیرمستقیم خود به استعمار کشورها و دولت‌ها مشغول بودند. آن‌ها سلطه بر ملت‌ها را در قالب شعارهای زیبایی مانند حقوق بشر، دموکراسی و برابری عرضه کرده بودند و با به کار گماردن مهره‌های خود این استعمار را ادامه می‌دادند و درواقع گرگ همان گرگ پیشین بود ولی این بار در پوستین دوست. انقلاب ایران این پوستین را شکافت و چهره واقعی این شعارها را به جهان نشان داد.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت: چپاولگران ملت‌ها حق‌دارند که از انقلاب ایران بترسند. این انقلاب تأثیر بسیاری بر کشورهای اسلامی گذاشته و امروز بانام محور مقاومت به جهان صادرشده و در گوشه آسیا و آفریقا ملت‌های بیداری امروز خود را در محور مقاومت تعریف کرده و همین بیداری چالش بزرگی برای استکبار جهانی است. بیداری ملت‌ها پایانی بر نظم پوشالی مبتنی بر زور و تزویر است. لذا آن‌ها با علم به عظمت این حرکت، از همان آغاز دشمنی خود را با انقلاب ایران آغاز کردند و پس از چهل سال همچنان به دنبال حذف این انقلاب از صحنه جهان هستند.

وی تصریح کرد: نتیجه چهار دهه ایستادگی ملت ایران و مسلمانان جهان این است که استاندارد و معیار دوگانه غرب به‌ویژه آمریکا نسبت به بسیاری از مؤلفه‌ها، چون حقوق بشر و دموکراسی اکنون برای همه واضح و آشکار است. اعمال سیاست‌های ناعادلانه و رفتارهای دوگانه در خیلی از مسائل جهانی بسیاری از ملت‌ها را از سیاست‌های آن‌ها بیزار کرده و اگر کشورهایی نمی‌توانند علیه این بی‌عدالتی‌ها لب به اعتراض بگشایند، از سرسپردگی و وابستگی است. و اگرنه کیست که نداند سیاهان در آمریکا به‌صورت روزمره به چه اندازه مورد تبعیض قرار می‌گیرند و حکومت‌های خودکامه و مرتجع عرب به چه اندازه پایبند به رعایت حقوق بشر هستند؟

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین رویداد فرن بیستم

رهبر نهضت اسلامی افغانستان درباره تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی بر کشور خود گفت: حمله ارتش سرخ متعلق به اتحاد جماهیر شوروی هم‌زمان با انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ صورت گرفت. بنابراین درحالی‌که انقلاب اسلامی به‌عنوان یک رویداد تاریخی در قرن بیستم مطرح بود مرزهای ایران با افغانستان به‌شدت ناامن شد. زیرا در پی اشغال افغانستان از سوی شوروی نه‌تنها سیل مهاجران افغان به سمت ایران سرازیر شد بلکه گروه‌های شبه‌نظامی و تروریستی نیز در خاک افغانستان قصد داشتند امنیت ایران را به دلیل وقوع انقلاب اسلامی در ایران ناامن کنند. اما باسیاست‌های هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها مرزهای ایران در مقطع انقلاب ناامن نشد بلکه ایران به‌رغم مشکلات داخلی خودپذیرای حدود سه میلیون آواره افغانستانی شد که مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز برای انقلاب نوپای ایران به دنبال داشت.

مولوی مفلح با اشاره به حمایت مردم ایران از مقاومت ملت فلسطین تصریح کرد: امروز همه می‌بینند که تنها کشوری که در کنار ملت فلسطین ایستاده، کشور ایران است. البته ملت‌های لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی نیز در کنار ملت فلسطین هستند اما دولت‌ها حمایت خود را از فلسطین قطع کردند. چون همه آن‌ها کاسه‌لیس و مهره‌های دست‌نشانده امپریالیسم جهانی هستند.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان اقدامات اخیر غرب و آمریکا علیه سپاه پاسداران را استمرار دشمنی ریشه‌ای آن‌ها با انقلاب دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی قدرت پوشالی آمریکا و نوکرانش را در منطقه رسوا کرد. این‌یکی از علل اصلی دشمنی آمریکا با سپاه است. منتهی این دشمنی را به‌صراحت نمی‌توانند به زبان‌آورند. سپاه یک نیروی رسمی و یک ارتش است که از کشور خود دفاع می‌کند و بر خواسته از مردم ایران است.

وی با محکوم کردن اقدام اخیر غرب علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نهضت اسلامی افغانستان تصمیمات مجلس اروپا مبنی بر توطئه علیه سپاه پاسداران که نه‌تنها بازوان پرتوان بلکه چشم تیزبین و بال‌های پرواز مردم ایران در سمت حرکت به‌سوی خودکفایی، سازندگی و شکوفایی اقتصادی و امنیتی است را یک تصمیم غیرمعقول و غیرمنطقی دانسته آن را محکوم می‌نماید و خواهان اتخاذ تصمیمات خردمندانه این اتحادیه و مستقل از توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است.

خبرنگار محمد علی خرمی مشکاتی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.