خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احساس خطر جامعه یهودیان آمریکا از یهودی ستیزی در این کشور

بر اساس نظرسنجی جدید کمیته یهودیان آمریکا ۴۱ درصد از یهودیان این کشور درخصوص وجود مقوله یهودی ستیزی اعلام کردند که نسبت به سال گذشته احساس امنیت کمتری در ایالات متحده دارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نظرسنجی کمیته یهودیان آمریکا که از ۲۸ سپتامبر تا ۳ نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده و ۱۵۰۷ یهودی ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کرده‌اند نشان داد که ۴۱ درصد از یهودیان آمریکایی نسبت به سال گذشته احساس امنیت کمتری دارند. در نظرسنجی سال گذشته(۲۰۲۱) ۳۱ درصد از یهودیان آمریکایی نسبت به امنیت خود ابراز نگرانی کرده بودند(تأیید یهودی ستیزی) یعنی ده درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ میلادی.

کمتر از یک چهارم (۲۳٪) از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که مؤسسات یهودی که در آنها حضور داشتند در پنج سال گذشته در معرض یهودی ستیزی (به شکل تهدید یا حمله) بوده‌اند و ۷۳ درصد از یهودیان آمریکایی گفتند که از حضور در مؤسسات یهودی احساس امنیت می‌کنند.

اکثریت قریب به اتفاق یهودیان نیز در محل کار خود احساس امنیت می کنند: ۹۰٪ می‌گویند که برای برگزاری مراسم خاص یهودیان هیچ مشکلی ندارند و ۸۹٪ نیز اعلام کردند که از پوشیدن لباس‌های مختص یهودیان در محل کار احساس بدی ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از یهودیان آمریکایی در ۱۲ ماه گذشته به دلیل ترس از یهودی ستیزی، رفتار خود را تغییر دادند. (برای مثال پرهیز از حضور در مکان های خاص یا عدم پوشیدن لباس هایی که ممکن است آنها را یهودی معرفی کند.) این رقم از سال ۲۰۲۱ ثابت مانده است.

تقریباً ۷۰ درصد یهودیان آمریکایی یهودی ستیزی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند و این تعداد در میان یهودیان جوان آمریکایی ۱۸ تا ۲۹ ساله به ۸۵ درصد می‌رسد.

توییتر با ۴۵درصد و فیس بوک با ۴۳ درصد به ترتیب بالاترین رتبه را در بین پلتفرم هایی دارند که یهودیان آمریکایی در آنها محتوای یهودی ستیزانه را مشاهده کرده‌اند.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.