خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در آتشکده زرتشتیان یزد

انجمن زرتشتیان یزد با همکاری کمیسیون بانوان انجمن زرتشتیان یزد (وهومن) به مناسبت جشن اسفندگان، نمایشگاه صنایع‌دستی در گالری آتشکده زرتشتیان یزد برگزار می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پیرو آگاهی‌رسانی انجمن زرتشتیان یزد، نمایشگاه صنایع‌دستی آدینه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی از ساعت ۸ بامداد تا ۲۰ پذیرای همکیشان زرتشتی است. شایسته است بانوان با پوشش سنتی در این مکان حضور یابند.

در گاهشمار سی روزه‌ی زرتشتیان پنجمین روز از هر ماه سپَنتَه‌آرمَیتی یا سپندارمذ نام دارد. امشاسپندان سپندارمذ در نقش مادی خود نگهبان زمین است. زرتشتیان، جشن اسفندگان را، ۲۹ بهمن‌ماه در گاهشمار رسمی کشور، همچون جشن‌های ماهیانه‌ی دیگر پاس می‌دارند.

جشن اسفندگان در میان زرتشتیان به نام روز بانوان و مادران پارسا و نیکوکار نیز شناخته می‌شود. واژه‌ی سپَنتَه‌آرمَیتی به چم (:معنی) فروتنی و بردباری است.

آتشکده زرتشتیان یزد
جشن اسفندگان در میان زرتشتیان به نام روز بانوان و مادران پارسا و نیکوکار نیز شناخته می‌شود، این نمایشگاه از امروز برپا شده است.
منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.