خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صعود از حد کرناتکه | کتابی در مورد دستاورد‌های زنان مسلمان در هند

کتاب «صعود از حد کرناتکه» روایتی از زندگی صد زن مسلمان هندی با حمایت مارگارت آلوا، فرماندار سابق راجستان هند و با محوریت زندگی و دستاوردهای زنان مسلمان ایالت کرناتکه منتشر شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب صعود از حد کرناتکه (Rising Beyond The Ceiling Karnataka) به زندگی ۱۰۰ زن مسلمان هندی می‌پردازد که در ۱۴ بخش از سیاست، هنر، و دفاع از حقوق افراد گرفته تا مددکاری اجتماعی، دستاوردهای قابل‌ توجهی داشته‌اند.

جمع‌آوری این کتاب الکترونیک در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و بعد از ۱۸ ماه در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۲ آماده شد.

فرح عثمانی از فعالان حقوق زنان در ایالت کرناتکه گفت: این کتاب با هدف تجلیل از مشارکت زنان مسلمان در کشور در ساختن ملت و نشان دادن تنوع در میان جمعیت زنان مسلمان در کشور است.

این مجموعه با الگوبرداری از اقدامات مشابه در شبکه بی‌بی‌سی (۱۰۰ زن) و مجله فوربس(۱۰۰ زن قدرتمند جهان) قصد دارد هر دو سال یک بار فهرستی از ۱۰۰ زن الهام‌بخش در ۱۴ ایالت کشور منتشر کند تا نشان دهد چگونه زنان مسلمان در حال شکستن کلیشه‌ها هستند.

ایالت کرناتکه یا کارناتاکا یکی از ایالت‌های جنوبی کشور هند است. مرکز این ایالت شهر بنگلور بوده و حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۶۱ میلیونی آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.