خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رژه نیروهای مقاومت فلسطین در همبستگی با خانواده‌های شهدای نابلس

نیروهای مقاومت فلسطین در اردوگاه جنین در کرانه باختری با برگزاری رژه، همبستگی خود را با خانواده‌های شهدا و اسرای دربند رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ده‌ها تن از نیروهای مقاومت فلسطین در مراسم یادبود فلسطینی‌هایی که بر اثر گلوله‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند در اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی شرکت کردند. این در حالی است که اعتصاب اسرای فلسطینی علیه تصمیم‌های ناعادلانه در زندان‌های رژیم اشغالگر ادامه دارد.

براساس عکس‌ها و کلیپ‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، مبارزان نقابدار مقاومت در این اردوگاه به خیابان‌ها آمدند و مراسم یادبود برگزار کردند.

تصاویر نیروهای مقاومت نشان می‌دهد که سربندهایی بر سر گذاشته‌اند که نشان می‌دهد به گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، گردان‌های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های الاقصی وابسته به جنبش فتح تعلق دارند.

نیروهای مقاومت سوگندنامه‌ای را بدین مضمون خواندند: ما سوگند یاد می‌کنیم که خون شهدا را حفظ کنیم و تنها مرگ ما را از هم جدا خواهد کرد. زنده‌باد گردان جنین، گردان‌های القسام و گردان‌های الاقصی.

سخنگوی گردان‌های قدس در این مراسم گفت: مقاومت ما همچنان دست بر روی ماشه دارد و مردم ما تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرند که سازش کنند.

از سوی دیگر، اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های اشغالی در واکنش به اقدامات اداره زندان و وزیر تندرو دولت اشغالگر ایتامار بن غفیر، برای نوزدهمین روز متوالی به نافرمانی و اعتراض خود ادامه می‌دهند.

خبرگزاری صفا فلسطین به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی اسرا اعلام کرد که اقدامات اعتراضی شامل اعتصاب غذا در اعتراض به اقدامات اخیر علیه آنها و در همبستگی با زندانیان زندان نقب انجام شده است.

کمیته عالی اضطرار ملی جنبش ملی اسیر اعلام کرد که قوانین دولت اشغالگر عزم مردم فلسطین از جمله اسرا را خدشه‌دار نمی‌کند. چهارشنبه گذشته، اداره زندان نقف اقدامات تنبیهی جدیدی را اعمال کرد که بر حقوق اسرا تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر پارلمان عربی با توجه به محکومیت حمله به شهرک حواره فلسطین، اظهارات نژادپرستانه و تحریک‌آمیز صادرشده از سوی وزرای دولت اشغالگر راست افراطی را که خواستار تخریب شهر حواره در جنوب نابلس شده بودند، به شدت محکوم کرد.

پارلمان عربی روز جمعه از جامعه بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و دولت آمریکا خواست برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل، فورا مداخله کنند. این سازمان خواستار توقف اقدامات یک‌جانبه‌ و تنش‌آفرین اسرائیل شد.

وزارت امور خارجه حکومت خودگردان فلسطین از مواضع بین‌المللی در محکومیت درخواست بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی اسرائیل برای پاکسازی روستای فلسطینی حواره در شمال کرانه باختری استقبال کرد. حسین آل الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در توییتی نوشت: از واکنش‌های بین‌المللی به اظهارات اسموتریچ تروریست استقبال می‌کنیم.

وی خواستار عملی‌شدن وعده‌ها، از طریق حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین در برابر ظلم اشغالگران و شهرک‌نشینان و اجرای تصمیمات بین‌المللی شد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.