خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت مکرون از گنجاندن حق سقط جنین در قانون اساسی فرانسه

با پشتیبانی مکرون به عنوان رییس جمهور فرانسه طرح «حق سقط جنین» به قانون اساسی این کشور گنجانده شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امانوئل ماکرون گفت: از گنجاندن حق سقط جنین در قانون اساسی حمایت می کنم، چرا که این اقدام سیگنالی از همبستگی برای زنان در سراسر جهان خواهد بود. مکرون این حمایت را در روز جهانی زن در مراسمی برای گرامیداشت «ژیزل حلیمی» فمینیست و وکیل فرانسوی متولد تونس، که در سال ۲۰۲۰ در سن ۹۳ سالگی درگذشت، اعلام کرد. او مدافع سرسخت حق سقط جنین بود.

مکرون گفت: «امیدوارم قدرت این پیام به ما کمک کند قانون اساسی خود را تغییر دهیم و آزادی زنان برای سقط جنین را در آن قید کنیم. به طوری که هیچ چیز نتواند مانع و یا بازگشایی آن چیزی که برگشت ناپذیر خواهد بود، کند.»

تلاش امانوئل مکرون برای گنجاندن سقط جنین در قانون اساسی فرانسه درحالی است که دادگاه عالی آمریکا- متحد فرانسه- سال گذشته قانون سقط جنین مصوبه سال ۱۹۷۳ را لغو و این عمل را غیرقانونی اعلام کرد. از آن زمان تاکنون ایالت‌ها درگیر این موضوع هستند.

مکرون گفت که لایحه ای برای تغییر قانون اساسی در ماه های آینده به پارلمان ارائه خواهد شد. هر دو مجلس فرانسه قبلاً به ذکر سقط جنین در قانون اساسی رأی داده اند، اگرچه سنا آن را «آزادی» و مجلس ملی «حق» سقط جنین نامیده است.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.