خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بنیامین در شمایل فرعون | خیابان‌های اسرائیل در قرق معترضان علیه نتانیاهو

در ادامه اعتراضات در اسرائیل، مخالفان دولت نتانیاهو به خیابان‌های تل‌آویو آمدند. این روزها صهیونیست‌ها مشغول جشن گرفتن عید پسح یهودیان هستند؛ این عید مربوط به نجات قوم بنی‌اسرائیل از دست فرعون مصر است. اما یهودیان بااطلاع از پشت پرده سیاست نیز به همین‌ دلیل تصویر بنیامین نتانیاهو را به شکل فرعون درآورده‌اند.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، ده‌ها هزار معترض در خیابان‌های اسرائیل علیه برنامه‌های بنیامین نتانیاهو برای تشدید کنترل بر دادگاه عالی به تظاهرات پیوستند. اما تصویر جالب‌توجه در این میان بنر بسیار بزرگ نتانیاهو است که در فرم فرعون درآمده است.

درحالی‌که عید پسح یکی از سه عید مقدس برای جامعه یهودیان محسوب می‌شود، اما این روزها صهیونیست‌ها با تبدیل جشن عید پسح به یک کارناوال سیاسی، درپی ناآرام کردن فضای مسجدالاقصی بودند. این عید مربوط به نجات قوم بنی‌اسرائیل از دست فرعون مصر است. صهیونیست‌ها نیز به همین‌ دلیل تصویر نتانیاهو را به شکل فرعون درآورده‌اند.

در پی درخواست‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده، نتانیاهو نیروهای ذخیره پلیس مرزی را بسیج کرده و به ارتش دستور داد تا مواضع امنیتی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی را تقویت کنند.

 خیابان های اسرائیل در قرق معترضان
در مرکز تل‌آویو، جمعیتی با پرچم‌های آبی و سفید اسرائیل، در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو تجمع کردند.

تظاهرات با دعا برای قربانیان حملات روز جمعه آغاز شد، اما معترضان گفتند که نگرانی‌های امنیتی آن‌ها را متوقف نخواهند کرد.

قبل از شروع تظاهرات، پلیس از مردم خواسته بود که جاده‌ها را باز گذاشته تا خدمات اورژانسی بتوانند برای امدادرسانی به قربانیان حمله روز جمعه رسیدگی کنند.

ویدئو زیر را ببینید:


در همین شرایط، هم‌زمان با فرارسیدن عید پسح در اسرائیل (نجات یهودیان از دست فرعون و گشوده شدن رود نیل به دست حضرت موسی (ع) معترضین در تل‌آویو در چهاردهمین هفته اعتراضات داخلی، تصویر نتانیاهو را در هیبت فرعون در خیابان‌های این شهر به نمایش درآوردند.

منابع: 

  1. اعتراضات در اسرائیل به اصلاحات در سیستم قضایی دولت نتانیاهو شدت گرفت/ الجزیره
  2. ده‌ها هزار معترض در خیابان‌های تل‌آویو: بی‌بی در شمایل فرعون!/ اکوایران

  3. نتانیاهوی فرعون/مشرق

  4. نتانیاهو فرعون شد!/ فرارو

فرآوری: محمد پناه زاده

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.