خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ثمره خون شهید صدر ایجاد مقاومت ضد صهیونیستی و آمریکایی در منطقه بود

حزب الله:

مسئول شورای اجرایی حزب الله ضمن بیان اینکه مهم‌ترین ثمره خون شهدایی نظیر آیت الله محمد باقر صدر (شهید صدر) ناکامی توطئه‌ها برای تجزیه منطقه بود، گفت که امروز اسرائیل جدیت امت اسلام برای رویارویی با این رژیم اشغالگر را درک کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، طی نطقی به مناسبت سالروز شهادت سید محمد باقر صدر (شهید صدر) از مراجع دینی عراق تغییر معادلات منطقه به نفع مقاومت را ثمره خون این شهدا دانست.

شهید آیت الله سید محمدباقر موسوی صدر (۱۳۵۳ – ۱۴۰۰ ق)، از بزرگترین اندیشمندان مسلمان در تاریخ اسلام به ویژه در قرن اخیربوده است. او فقیهی جامع الشرایط، فیلسوفی اجتماعی، مفسّری بزرگ، متفکری آگاه به فرهنگ و علوم زمانش‌، نویسنده‌ای توانمند و پر کار و سیاستمداری هوشمند و شجاع و دردمند بود که گاه به «شهید خامس» نیز لقب گرفته است. شهید صدر به همراه خواهرش توسط حزب بعث عراق در ۲۳ جمادی الاول ۱۴۰۰ (۱۹ فروردین ۱۳۵۹ ) به شهادت رسید.

شیخ البغدادی در نطق خود تاکید کرد: خون‌های پاکی که رژیم بعث عراق ریخت و بخصوص جنایت بزرگ آن در حق آیت الله سید محمد باقر صدر مرجع دینی در عراق چراغ راه ملت عراق در مقاطع مختلف بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین ثمره خون این شهدا در مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی و تروریسم تکفیری و هر آن چیزی نمود داشته است که به برکت خون این شهدا و مداد آنها به دست آمده است.

این مسئول حزب الله تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند عراقی روی کار آید که به واسطه آن رژیم‌هایی را در منطقه سرنگون و برای تجزیه منطقه اقدام کنند اما این نقشه‌های آنها ناکام ماند و عراق امروز به قلب تپنده محور مقاومت تبدیل شده است و کشورهای مورد هدف آمریکا نیز امروز یکپارچه‌تر از قبل هستند و دیگر امکان اینکه بخواهند منطقه را هدف بگیرند، وجود ندارد.

البغدادی با بیان اینکه امروز کشورهای منطقه بر سر دفاع از مقدسات مسلمانان اتفاق نظر دارند، گفت: آنچه امروز در مسجد الاقصی رخ می‌دهد و رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست با نمازگزاران احساسات مسلمانان را تحریک کرده و با موج گسترده محکومیت همراه شده است.

این مسئول حزب الله ادامه داد: اسرائیل امروز جدیت رویارویی با این ظلم را درک کرده است و اینکه امت اسلام به تماشا نخواهد نشست، زیرا دفاع از مسجد الاقصی و آرمان فلسطین مسئولیت همه ما و نه تنها مسئولیت ملت فلسطین است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.