خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی طولانی‌ترین سفره افطار و جشن روزه اولی‌ها در مصر +عکس

شهر شیخ زاید مصر شب گذشته شاهد برپایی طولانی‌ترین سفره افطار یک و نیم کیلومتری و جشن تقدیر از روزه‌اولی‌ها بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ساکنان شهر شیخ زاید در استان جیزه مصر برای اولین بار در تاریخ این شهر طولانی‌ترین سفره افطار ماه رمضان در مصر را برپا کردند تا با شعار «همسایه شما خانه شماست»، پیوندهای شهروندی بین یکدیگر را تقویت کنند.

این سفره افطار رمضانی با طول ۱۵۰۰ متر در یکی از خیابان‌های بزرگ این شهر برپا شد که به گفته مردم، سفره مذکور با ظرافت در همه سطوح، از نوع غذا، شکل میز، صندلی، چراغ‌ها و تزئینات برخوردار بود.

این مراسم با برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان روزه اولی همراه بود و در آستانه افطار برخی فعالیت‌های دینی از جمله مسابقه حفظ قرآن کریم ویژه کودکان و اعطای جوایز به برگزیدگان نیز طی این برنامه برگزار شد.

نهله طارق، یکی از افراد کمیته ساماندهی افطار جمعی در شهر شیخ زاید می‌گوید: امروزه بسیاری از مردم حتی از روابط اجتماعی با همسایگانشان نیز به دلیل گرفتاری‌های روزمره محروم هستند و برپایی چنین مراسمی در ماه رمضان می‌تواند فرصتی برای همگرایی و دوستی بین شهروندان و نزدیکی آنها به یکدیگر و همچنین فرصتی برای تبادل تجربیات بین جامعه مدنی در زمینه‌های مختلف باشد.

شهر شیخ زاید یکی از شهرهای جدید استان جیزه مصر است که در سال ۱۹۹۵ با کمک مالی دولت امارات تأسیس شد. شهر شیخ زاید در نزدیکی شهر ششم اکتبر و در ۲۸ کیلومتری قاهره قرار دارد.

مساحت شهر شیخ زاید حدود ۹۵۰۰ هکتار و جمعیت آن ۳۸۳ هزار نفر هزار نفر است، پیش بینی می‌شود با تکمیل رشد شهر، جمعیت آن به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

شماری از شخصیت‌های رسمی و استانی و یکی از مبلغان مرکز اسلامی الازهر نیز در این مراسم حضور داشتند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.