خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاست کنترل جمعیتی در هند بر خانواده‌های مسلمان اثر گذاشته است

سیاست کنترل جمعیتی که هند در دهه‌های اخیر اجرا کرده اصلی‌ترین اثر خود را روی جمعیت و خانواده‌های مسلمان گذاشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس سیاست کنترل جمعیتی، قانون اجرای سرشماری در کشور هند در هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ انجام شده است. طبق این سرشماری مسلمانان دومین جامعه مذهبی بزرگ هند هستند و ۱۴.۲٪ از جمعیت ۱.۲ میلیاردی را تشکیل می دهند. هندوها ۷۹.۸٪ را تشکیل می‌دهند.

سرشماری سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است اما سازمان ملل پیش بینی کرده است که جمعیت هند در این ماه به ۱.۴۲ میلیارد نفر برسد. جمعیت مسلمان این کشور پس از اندونزی و پاکستان سومین جمعیت جهان است

روند کوچک‌تر شدن خانواده‌های مسلمان در هند در ۱۵ سال گذشته قابل مشاهده است. بررسی ملی سلامت خانواده نشان می‌دهد که نرخ باروری مسلمانان – میانگین تعداد فرزندان یک زن – از ۲.۶ در سال ۲۰۱۵ به ۲.۴ در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

با اینکه مسلمانان هنوز دومین اقلیت در هند هستند اما طبق آمارهای رسمی سریع ترین کاهش جمعیت متعلق به آنان است.

با این حال تبلیغات علیه فرزندآوری در هند روز به روز درحال گسترش است. مسلمانان نیز از این تبلیغات مصون نیستند و به ویژه بر خانواده های فقیر که در روستاها و حاشیه شهرها زندگی می کنند اثر می گذارد.

داده‌های دولتی در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۱۹ نشان می‌دهد که ۱۱.۸ درصد از جمعیت مسلمانان نیازی برآورده نشده برای کمک به فضا یا محدود کردن کودکان داشتند. داده ها همچنین نشان می دهد که نرخ باروری مسلمانان از عدد ۲.۴ به سرعت به سمت نرخ ۱.۹۴ که نرخ باروری هندوها است کاهش می یابد.

کارشناسان معتقدند این کاهش شدید جمعیت نشان می دهد که تبلیغات حزب حاکم و هندوهای افراطی مبنی بر افزایش جمعیت مسلمانان و غلبه آنها بر هندوها کاملاً بی اساس بوده و راهی برای سرکوب بیشتر مسلمانان هند است.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.