خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهداء وام حلال در ایالت ورمونت آمریکا

یک موسسه مالی و اعتباری در برلینگتون جنوبی تبدیل به نخستین مؤسسه‌ در ایالت ورمونت آمریکا شده است که وام حلال به ملت ارائه می‌دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، داستان پرداخت وام حلال به مردم متقاضی از اینجا شروع می‌شود که ماریان مالین در اوایل دهه ۲۰۰۰ از یک اردوگاه پناهندگان در سومالی به برلینگتون نقل مکان کرد. مالین به عنوان یک مسلمان گفت که در طول ۱۷ سال گذشته که در ایالات متحده بوده است، تاکنون نتوانسته اعتبار بانکی داشته باشد.

مالین می‌گوید: این ممکن است پاسخ دعای من باشد که این فرصت پیش آمد و من فوراً اقدام به گرفتن وام کردم. من دوست دارم به دینم وفادار باشم.

اتحادیه اعتباری فدرال نورث کانتری (North Country Federal Credit Union)، این وام حلال را ارائه کرده که از ۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار متغیر است. دریافت‌کنندگان مبلغی را پیش‌پرداخت می‌کنند که برابر با سودی است که می‌پرداختند.

مالین می‌گوید: من ترجیح می‌دهم هزینه‌ها را از قبل پرداخت کنم تا بهره بدهم.

در اسلام بهره وام حرام است زیرا موجب بی‌عدالتی می‌شود. اگر وام دارای سود باشد، بانک سود می‌برد. به طور کلی، معاملاتی که به نفع وام‌دهنده باشد در دین اسلام ممنوع است.

اسلام حسن، مسئول مرکز اسلامی ورمونت تصریح کرد: اگر وام می‌گیرید، باید وام را همانطور که هست پس بدهید. به عنوان مثال، اگر شما در ازای مبلغ معینی وام بگیرید، همان طور که هست پس می‌دهید، بدون اینکه بهره‌ای به آن اضافه شود.

اتحادیه اعتباری فدرال نورث کانتری برنامه وام حلال جدید خود را با مشارکت جامعه اسلامی ورمونت ایجاد کرد تا فرصت‌های بانکی بیشتری برای مسلمانان ایجاد کند.

جف اسمیت از مسئولان این شرکت می‌گوید: یکی از کارهای ما یافتن موقعیت‌هایی است که می‌توانیم سازمان‌های متفاوت را گرد هم آوریم و زمینه‌های مشترک پیدا کنیم. وام‌ها بر اساس درآمد فرد، مدرک اقامت و سابقه اعتباری اعطا می‌شود و این فقط برای مسلمانان نیست. هر عضو اتحادیه اعتباری می‌تواند درخواست دهد .در حالی که بازپرداخت این وام‌ها تا چهار سال طول می‌کشد، مالین می‌گوید که این یک گام کوچک در جهت درست است.

مالین می‌گوید: اگر بتوانم اعتبار خود را بسازم و بدون بهره پول قرض کنم، می‌توانم خانه‌ای بدون پرداخت سود بخرم و همچنین خودروی بهتری برای خانواده‌ام بگیرم.

برنامه اولیه با مبالغ کم شروع می‌شود و اتحادیه اعتباری فدرال نورت کانتری می‌گوید ممکن است در آینده جا برای گسترش بیشتر وجود داشته باشد.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.