خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افکار شیطانی به جای علم آموزی در میان جوانان رواج دارد

به گزارش ادیان نیوز، استاد حوزه علمیه قم  در جمع گروهی از طلاب مدرسه علمیه آیت ‌الله بهجت اظهار داشت: کمال گرایی یکی از ویژگی های مثبت انسانی است و در حقیقت همه افراد بشر باید به سمت کمال حرکت کنند و نکته اساسی اینکه اگر کسی خود به کمال نرسیده باشد نمی تواند دیگران را هم به سمت کمال رهنمون شود.
او افزود: عمل به درسی که در مدرسه و حوزه علمیه خوانده می شود ضروری است چون در دوران ما مسئله علم اهمیت زیادی دارد از همین رو نباید برای علم بدل بیاوریم.
علوی گرگانی با اشاره به اهمیت علم و دانش در اسلام و جایگاه والای این امر خاطرنشان کرد: پس از نبوت، ولایت و امامت، علم بالاترین مقام‌ها را نزد خداوند دارد.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آخرین طبقه امامت برای علما و بزرگان دینی در نظر گرفته شده و همین مسأله است که موجب نزدیکی علما و بزرگان دینی به خداوند می‌ شود.
او با بیان اینکه چنانچه علما از خداوند خواسته‌ ای داشته باشند خداوند به خواسته آنها پاسخ مثبت خواهد داشت گفت: نمونه این مسأله را بارها در طول تاریخ دیده ایم.
علوی گرگانی در ادامه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره و اظهار کرد: این حماسه بزرگ نشان می دهد مردم ما به مقام ولایت همچون گذشته ایمان و اعتقاد دارند و ولی فقیه دوران را تنها نمی گذارند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: ملت ایران به سخنان امامی که سخنانش با عملش یکی است گوش فرا می ‌دهند و از او تبعیت دارند.
او با اشاره به اهمیت یکسان بودن علم و عمل انسان ‌ها به عنوان عاملی برای تسلط‌ آنها بر همه موجودات جهان گفت: از همین رو باید مردم تلاش کنند تا علم و عمل آنها یکسان باشد.
علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می کنیم برخی مسائل جایگزین علم آموز شده اند از جمله اینکه شب بیداری‌ ها، تماشایی بی‌ وقفه تلویزیون و مسائلی از این دستف از میزان مطالعه عمومی کاسته و مردم از علم فاصله گرفته اند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازم است نسل جوان عمر و جوانی خود را صرف مطالعه و کسب علم کند بیان داشت: با این حال مشاهده می کنیم افکار شیطانی مانند توجه به امور دنیوی به جای توجه به آخرت و کسب علم در میان جوانان رواج دارد.
او روزی الهی را در گرو کسب علم و دانش دانست و تصریح کرد: همه افراد باید نگران بی‌ سوادی خود باشند نه نگران مشکلات مادی و دنیوی؛ واقع امر آن است که خداوند تبارک و تعالی در زمان آفرینش، روزی همه موجودات را تعیین کرده  و نباید نگران هیچ چیز بود.
علوی گرگانی در خاتمه با تاکید بر توجه طلاب به نیازهای دوران حضور در حوزه های علمیه گفت: یکی از این نیازها داشتن تقواست زیرا تقوا سبب خوشبختی و سعادت انسان ‌ها و عاقبت به خیری همگان خواهد بود.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.