خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بی‌توجهی امارات به گرایش‌های ضد اسلامی هندوهای افراطی

درحالی که اقدامات هندوهای افراطی علیه مسلمانان هند نسبت به گذشته افزایش یافته است، امارات متحده عربی به منظور حفظ منافع اقتصادی خود توجهی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس آنچه مرکز مطالعات و رسانه امارات (Imasc) منتشر کرده است، ناخرسندی و نارضایتی از روابط هند و امارات با توجه به تشدید اقدامات هندوهای افراطی علیه مسلمانان هند درحال افزایش است؛ چرا که در چنین فضایی ابوظبی تنها به دنبال حفظ منافع اقتصادی و تجاری خود است.

این مرکز به تشدید ناسیونالیسم افراطی هندو علیه مسلمانان هند پرداخته و تصریح کرده است که این وضعیت علی‌رغم روابط مستحکمی است که هند را با تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و حتی سیاسی دارد.

در این گزارش تأکید شده است که وجود این روابط نه در مهار یا کاهش افراطی‎‌گری‌ها علیه مسلمانان در هند و نه در کاهش اعمال فرقه‌ای علیه آن‌ها موفق نبوده است بلکه بر عکس اینگونه اقدامات به صورت مداوم در حال افزایش است.

از زمان روی کار آمدن دولت نارندرا مودی که سیاست‌های ملی‌گرایانه و ضد مسلمانان را دنبال می‌کند، حملات هندوهای افراطی علیه اقلیت مسلمانان این کشور شدت زیادی گرفته است.

حملات فزاینده افراط‌گرایان هندو علیه مسلمانان در هند سؤالات زیادی را در مورد پیشینه این حملات و علل و اهداف واقعی آن‌ها مطرح کرده است.

دستگاه قضایی هند اعلام کرده است که تداوم حملات سیستماتیک و نظام‌مند علیه مسلمانان از سوی ملی‌گرایان هندو در این کشور را که با وجود درخواست‌ها از دولت نارندرا مودی برای مقابله با سخنان نفرت‌آمیز شدت گرفته است، پیگیری می‌کند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.