خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی: جامعه مسیحیان آشوری همیشه پشتیبان نظام اسلامی هستند

شارلی انویه تکیه/

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران گفت: جامعه آشوریان همواره بر خود وظیفه و تکلیف دانسته به عنوان بخش از جامعه ایرانی و شهروندان این کشور ولایتمدار در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارد و حرکت کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شارلی انویه تکیه «نماینده مسیحیان آشوری کلدانی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیکیر شهید والامقام آشوری «جانی بِت اوشانا» پس از ۳۸ سال به خاک پاک وطن بازگشت.

وی خاطر نشان کرد: جامعه آشوری ایران به عنوان ایرانیان اصیل در همه عرصه‌ها پا به پای دیگر اقشار مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه میادین و صحنه‌ها حضور داشته‌اند و حضور خواهند داشت.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران تصریح کرد: حفظ و حراست از نظام، خاک و ناموس مقدس کشور ایران وظیفه هر ایرانی وطن پرست است جامعه آشوریان سربازان زیادی در جنگ تحمیلی داشتند. تقدیم ۲۲۷ شهید، ۱۱۰۴ جانباز و ۴۵ آزاده نشان از مردانگی و همراهی آنان با انقلاب و نظام اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان شهروند اصیل ایرانی بر خود وظیفه می‌دانیم در همه عرصه‌ها حضور داشته باشیم چرا که کشور عزیزمان ایران که رنگین کمانی از اقوام، مذاهب و ادیان است را دوست داریم.

مسیحیان آشوری
انویه تکیه با تاکید بر اینکه جامعه آشوری افتخارات زیادی برای کشورمان به ارمغان آورده است افزود: شهید جانی تب اوشانا، به کشور عزیزمان بازگشت در حالی که پدر و مادر و سه برادر خود را از دست داده بود.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ و شریف ایران و برادران و خواهران مسلمان با حضور در مراسم این شهید والامقام اتحاد و همدلی همبستگی خود را با جامعه مسیحیان آشوری نشان دادند؛ این پیغامی برای جوامع بین‌المللی بود که در ایران همه مذاهب و اقوام از جایگاه یکسانی برخوردار هستند.

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران گفت: امروز هم پدران و مادران مسلمان ایرانی بعنوان پدر و مادر این شهید انجام وظیفه کردند و برای بنده که بعنوان نماینده جامعه آشوریان در مجلس هستم مایه افتخار و مباهات بود. زبان قاصر از وصف مراسم وداع با پیکر این شهید آشوری در معراج شهدا در فضایی بسیار معنوی بود.

وی تاکید کرد: جامعه آشوریان همواره بر خود وظیفه دانسته به عنوان بخش از جامعه ایرانی و شهروندان این کشور ولایتمدار در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارد و حرکت کند.

انویه تکیه افزود: ما هم ایرانی هستیم و بر خود وظیفه می‌دانیم همواره پا به پای نظام مقدس ایران در همه عرصه‌ها حضور داشته باشیم. این افتخاری بزرگ برای جامعه َآشوریان است.

«جانی بِت اوشانا» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. این شهید در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت رسید.

منبع ایمنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.