خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حزب الله سوریه بازوی قدرتمند ایران در سوریه

به گزارش ادیان نیوز، شبکه الجزیره با انتشار گزارشی در خصوص حزب الله سوریه، دور جدیدی از فتنه‌گری در خصوص تحولات سوریه را آغاز کرد.
این شبکه با این گزارش به دنبال مذهبی نشان دادن جنگ سوریه است تا اهل سنت سوریه علیه شیعیان این کشور تحریک شوند.
شبکه الجزیره مدعی شده است که تمام اعضای حزب الله سوریه را شیعیان اثنی عشری این کشور تشکیل می‌دهند و تعداد اعضای این گروه را ۱۵ هزار نفر برآورد کرده است.
براساس گزارش این شبکه نیروهای حزب الله سوریه در مناطق حساس سوریه همچون حومه دمشق، درعا، حلب و قنیطره حضور دارند و همچنین نیروهای این گروه از مناطق شیعه نشین سوریه و مرقد حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند.
شبکه الجزیره آموزش و فرماندهی این گروه را بر عهده فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران دانسته است و گروه حزب الله سوریه را بازوی قدرتمند ایران در سوریه معرفی کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است که بخشی از نیروی شرکت کننده در عملیات شکست محاصره شهرهای نبل و الزهراء و نیز عملیات اخیر ارتش سوریه در جنوب این کشور از نیروهای حزب الله سوریه بودند. از اهداف اصلی این گروه پاکسازی مناطق مرزی سوریه با فلسطین اشغالی از عناصر گروه‌های مسلح است.
در گزارش الجزیره آمده است که گرچه تشکیل حزب الله سوریه به صورت رسمی اعلام نشده است، اما احتمالا در آینده نزدیک در جشنی با حضور مقامات کشورهای مختلف تشکیل این گروه مسلح اعلام می‌شود.
شیعیان سوریه که یکی از اقلیت‌های کوچک مذهبی این کشور هستند که دو درصد جمعیت ۲۲ میلیون نفری سوریه را تشکیل می‌دهند. شیعیان سوریه عموما در مناطقی همچون منطقه زینبیه دمشق، شهرهای نبل و الزهرا و فوعه زندگی می‌کنند.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.