خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هندوهای افراطی کمپین تبلیغاتی علیه مسلمانان در هند به راه انداختند

هندوهای افراطی با انتشار داده‌های جمعیتی نادرست درباره مسلمانان مدعی شدند که جمعیت مسلمانان درحال افزایش است و هند در مسیر تبدیل شدن به یک کشور اسلامی قرار دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «آمیت آپادهیای» داروساز و جزو هندوهای افراطی و یکی از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی هند که با انتشار داده‌های جمعیتی نادرست درباره مسلمانان موفق به جذب مخاطبان گسترده ای شده است.

این داروساز هندی و گروهی دیگر از هندوهای تندرو با انتشار داده‌های جمعیتی نادرست مدعی شدند که علت افزایش جمعیت هند در این است که مسلمانان فرزندان زیادی دارند و باید زنان هندو نیز فرزندان بیشتری به دنیا بیاورند. زیرا در غیر این صورت هند به یک کشور مسلمان تبدیل می شود.

این هندوی تندرو که صفحه فیس بوک خود را منزلش در ایالت اوتار ادراه می کند، می گوید: من به همه مشتریان هندوی خود می گویم باید فرزندان بیشتری برای مقابله با مسلمانان بیاورند. در غیر این صورت آنها به تهدید تبدیل می شوند و مذهب هندو را از هند پاک خواهند کرد.

وی که مطالب ضد اسلامی در صفحه خود منتشر می کند، در آوریل گذشته درباره توطئه مسلمانان برای دوبرابر شدن جمعیت شان برای تسلط بر هند هشدار داد.

جمعیت هند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر است که ۲۱۰ میلیون نفر از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. اما رشد زاد و ولد برای همه در دهه‌های اخیر همگام با روند جهانی کاهش یافته است.

براساس جدیدترین بررسی ملی سلامت خانواده در این کشور، میانگین باروری کلی ۲.۰ فرزند به ازای هر زن است و این نرخ برای زنان مسلمان به ۲.۳ افزایش یافته است.

پیش بینی‌های منتشر شده مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که تعداد مسلمانان تا اوایل سال ۲۰۵۰ میلادی به ۳۱۱ میلیون نفر برسد.

براساس پیش بینی این مرکز آمریکایی، باوجود افزایش جمعیت مسلمانان هند،تعداد ساکنان این کشور در اواسط قرن یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر خواهد شد که مسلمانان همچنان در این کشور در اقلیت باقی می مانند.

با این حال، این مسئله مانع از انتشار اطلاعات نادرست گسترده در هند از طریق فیس بوک، واتس آب و دیگر پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی نمی شود که در آنها ادعا می شود که هند در مسیر تبدیل شدن به کشوری با اکثریت مسلمان است.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.