خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش پدیده رهاسازی نوزادان از سوی والدین در سوریه

بر اساس آمار دیده بان حقوق بشر سوریه پدیده رهاسازی نوزادان از سوی والدین در این کشور افزایش یافته است. والدین در اقدامی بی‌رحمانه اطفال و کودکان خود را به‌صورت بی‌پناه بر دروازه‌های مسجد یا هر مکان ممکن دیگر رها می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “Syriahr”؛ در تازه‌ترین مورد از پدیده رهاسازی نوزادان، یک نوزاد دختر نزدیک دروازه مسجد الامام النووی که به دلایل نامعلومی از سوی والدینش رهاشده بود، توسط ساکنان شهر رقه در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه پیدا شد.

این در حالی ست که پدیده رهاسازی نوزاد از سوی والدینشان در سوریه افزایش‌یافته است. گفته می‌شود دلایل متعددی چون وخیم شدن اوضاع زندگی، روابط نامشروع و برخی موارد دیگر از دلایل گسترش پدیده رهاسازی نوزادان از سوی خانواده‌هایشان باشد.

پدیده رهاسازی نوزاد
پدیده رهاسازی نوزاد از سوی والدینشان در سوریه افزایش‌یافته است.

بر اساس آمار دیده بان حقوق بشر سوریه پیدا شدن این نوزاد دختر رهاشده بر دروازه مسجد، بیست و هفتمین مورد از نوزادان رهاشده از اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی تاکنون است. علاوه بر این، یازده مورد نیز در مناطق تحت کنترل گروه‌های مختلف، پانزده مورد در مناطق تحت کنترل ارتش دموکراتیک سوریه و یک مورد نیز در مناطق تحت کنترل گروه‌های موردحمایت ترکیه به ثبت رسیده است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.