خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش ۷۲ درصدی شکایت والدین از اقدامات اسلام هراسانه در مدارس ماساچوست آمریکا

شورای روابط آمریکایی-اسلامی در ماساچوست آمریکا گزارشی مبنی بر افزایش ۷۲ درصدی شکایت والدین و دانش آموزانی که در مدارس دولتی دچار بحران اسلام هراسی شده‌اند، ارائه داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، تحقیقات انجام شده توسط یک گروه مسلمان آمریکایی نشان می‌دهد که شکایت والدین و دانش‌آموزانی که در مدارس دولتی ایالت ماساچوست آمریکا به خاطر اقدامات اسلام‌ هراسانه دچار بحران شده‌اند، ۷۲ درصد افزایش یافته است.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی در گزارش حقوق مدنی خود در سال ۲۰۲۲ که اخیرا منتشر شده است، گفت: بدرفتاری با دانش‌آموزان مسلمان در مدارس ماساچوست تبدیل به یک مشکل فراگیر و سیستماتیک شده است.

در این گزارش آمده است: ما اخیرا شاهد افزایش نگران‌کننده درخواست‌ کمک از سوی والدین و دانش‌آموزانی بوده‌ایم که دچار بحران اسلام‌هراسی در مدارس دولتی ماساچوست شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: پسران مسلمان معمولا از تنبیه ناعادلانه به دلیل هویت مسلمان بودن خود شکایت دارند؛ در حالی که دختران مسلمان نیز می‌گویند مدارسشان نتوانسته‌اند از آنها در برابر قلدری‌های بی‌امان که حجابشان را هدف قرار می‌دهند محافظت کنند.

«طاهره الودود»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در ماساچوست در این باره گفت:آموزش برای ساختن جامعه ای مرفه و سرزنده بسیار مهم است، اما این تجربیات ناراحت کننده و آسیب زا که تعداد زیادی از کودکان مسلمان در ماساچوست هر روز با آن روبرو می شوند، بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ما به تجهیز والدین به ابزارهای مورد نیاز برای برقراری ارتباط با مدیران مدارس و توانمندسازی جوانان خود برای سازماندهی و حمایت از سیاست های پیشگیرانه در مدارس ادامه خواهیم داد.

منبع آناتولی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.