خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش تصویری از آیین گهنبار توجی زرتشتیان در آدریان بزرگ تهران

هیات‌اجرایی آدریان بزرگ تهران با برگزاری آیین گهنبار توجی برای زرتشتیان، پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ میزبان گروه پرشماری از همکیشان بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیین گهنبار توجی زرتشتیان را موبدان گودرز ماوندی و پریا ماوندی به دوش‌آرمی و تندرستی همکیشان در گاه اُزیرن روز باد ایزد ۳۷۶۱ زرتشتی در فضای باز آدریان بزرگ برگزار کردند. افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و موبد پریا ماوندی در سخنانی با ابراز خرسندی از باشندگی پرشمار همکیشان در آیین گهنبار و سپاسگزاری از هماهنگی هیات‌اجرایی آدریان بزرگ، همکیشان را به هم‌افزایی و همازوری سفارش کردند که جامعه‌ برای رسیدن به اهداف نیاز به همبستگی هرچه بیشتر دارد. موبد پریا ماوندی همچنین همکیشان را به همیاری در کارهای فرهنگی و هنری دعوت کرد. در این آیین از نیک‌اندیش مهندس جمشید فروغی به پاس سالیان همراهی و همکاری در بهتر ساختن هازمان زرتشتی سپاسگزاری شد.

برنامه با اجرای همایون مهرزاد، هنرمند آواز و هنرمندی شهین شیرمردی با تک‌نوازی اربونه و آواز همراه بود. در پایان هموندان هیات اجرایی آدریان بزرگ با همیاری همکیشان از باشندگان با لُرک (آجیل آیینی مخلوط از هفت گونه خشکبار) و هندوانه پذیرایی کردند. دادبه اورنگی، بهروز جمشیدیان مبارکه، و فرزاد خدادادی شریف‌آباد هموندان هیات‌اجرایی آدریان بزرگ تهران و فرشاد فرهی‌فر رابط فرهنگی ورزشی منتخب انجمن زرتشتیان تهران هستند.

گهنبار توجی،گهنباری است که در هر زمان از سال، به جز روزهای چهره گهنبار، انجام می‌شود. گهنبارهای توجی با دهش و همکاری گروهی از زرتشتیان و برای تندرستی و شادی زندگان یا سپاس از دور شدن بیماری یا سختی‌های دیگر خوانده می‌شود. امروزه انجمن‌ها و سازمان‌های زرتشتی در آیین جشن‌های ماهیانه، جشن سده، درگذشت اشوزرتشت و سالروز بازشگایی مکان‌های دینی و فرهنگی، گهنبار توجی برگزار می‌کنند.

منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.