خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنجال‌ها بر سر تغییر برنامه‌های درسی در بحرین “پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی”

تغییرات ایجاد شده توسط آموزش و پرورش بحرین در متون آموزشی دانش آموزان پس از عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، موجی از اعتراضات را به همراه داشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فعالین بحرینی تاکید کردند که تغییرات محتواهای کتاب‌های درسی شامل نوشتن کلمه اسرائیل بر روی نقشه‌های موجود در کتاب‌های اجتماعی مقطع ابتدایی شده وهمچنین درس مربوط به یهودیت از کتاب مقطع سوم ابتدایی حذف گردیده و متاسفانه درسی با موضوع عادی سازی روابط با این رژیم در کتاب‌ها گنجانده شده است.

پس از این تغییرات علما و وعاظ بحرینی بیانیه‌ای صادر کردند و در آن با ابراز نگرانی از تغییرات مشکوکی که توسط وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌های درسی ایجاد شده خواستار بازگشت محتوای درسی گذشته شدند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تغییر برنامه‌های درسی برای دلجویی از اسرائیل و فروختن مبانی دین و تاریخ به منظور عادی‌سازی روابط با این رژیم، مبارزه‌ای آشکار با دین است که مسلمانان نمی‌توانند در برابر آن سکوت کنند. هر گونه تغییر در برنامه‌های آموزشی که با ارزش‌های ملی ما که در حفظ دین و عدم تأثیرگذاری بر مبانی آن سازگار نباشد، باید متوقف شود.»

بعد از جنجال ایجاد شده، ولیعهد بحرین سلمان بن حمد آل خلیفه دستور توقف فوری تغییرات و محتواهای آموزش را صادر کرد.

اما برغم دستور ولیعهد بحرین مبنی بر توقف تغییرات همچنان جدال در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی بحرین وجود دارد و کاربران توییتر خواستار برخورد با وزیر آموزش و پرورش بحرین هستند که با این کار خودش مبالغ زیادی از بودجه کشور را هدر داده است.

کاربران توییتر بر این موضوع تاکید دارند که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موضوعی سیاسی است و ارتباطی با مسائل آموزشی و تغییر محتوای آموزش ندارد.

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.